Lexus GS 300h debiutuje w Europie

Lexus wprowadza na europejski rynek kolejną wersję silnikową modelu GS 300. Tym razem to odmiana hybrydowa bazująca na 2,5-litrowym silniku benzynowym.

Lexus GS300hLexus GS300h
Bartosz Pokrzywiński

Marka Lexus powstała głównie po to żeby utrzeć nosa Mercedesowi, BMW i Audi w Japonii oraz na rynku Ameryki Północnej. Dopiero później okazało się, że można te auta importować także na stary kontynent, gdzie również znajdą się na nich chętni.

Z każdą kolejną generacją modeli IS, GS oraz LS, Lexus coraz bardziej dogania swoich głównych niemieckich rywali i wydawać by się mogło, że wreszcie teraz Japończycy osiągnęli to co chcieli - produkują pod paroma względami nawet lepsze auta niż wielka niemiecka trójca.

Lexus GS300h
Lexus GS300h

Nic z tego. Lexus właśnie ogłosił wprowadzenie na rynek europejski modelu GS300h, czyli słabszej po 450h hybrydy bazującej na 2,5 litrowym silniki benzynowym generującym 181 KM. Dodatkowy zestaw baterii i dwa silniki elektryczne łącznie pozwalają zwiększyć moc do 223 KM, przy czym limuzyna ma spalać średnio 4,7 l paliwa na 100 km i emitować 109 g CO2 na każdy przejechany kilometr.

Co więcej, Lexus GS 300h Business Edition kosztuje w Niemczech od 49 400 euro, przy czym firma oferuje atrakcyjny program leasingowy już od 483 euro miesięcznie za auto, serwis i części. Na wyposażeniu tej odmiany znajduje system nawigacji z wyświetlaczem o przekątnej ponad 12 cali, usługi Lexus Connected Services, lepszy system audi, odtwarzacz DVD czy kamera cofania.

W czym więc problem? Obecnie Lexus nie ma w ofercie żadnego turbodiesla. Jeżeli japońska marka dalej będzie stosowała na starym kontynencie taką taktykę, sprzedaż IS-ów, GS-ów i LS-ów na pewno nie wzrośnie. Wygląda więc na to, że szefostwo luksusowej marki przeliczyło, że nie opłaca im się konstruować turbodiesla, gdyż potencjalne wzrosty sprzedaży w Europie nie zwrócą się. Może jednak spróbować z gotowymi już silnikami z Toyoty?

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne