Kwalifikacje GP Wielkiej Brytanii: Webber po raz drugi!

Po Monaco, Kanadzie i Walencji, czyli trzech ulicznych torach, Formuła 1 powróciła wreszcie na klasyczny obiekt wyścigowy. Silverstone stanie się jutro areną, na której wszyscy kierowcy będą za wszelką cenę chcieli rozszarpać Sebastiana Vettela. Dzisiaj okazało się, że największe szanse będzie miał Mark Webber.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Bartosz Pokrzywiński

Po Monaco, Kanadzie i Walencji, czyli trzech ulicznych torach, Formuła 1 powróciła wreszcie na klasyczny obiekt wyścigowy. Silverstone stanie się jutro areną, na której wszyscy kierowcy będą za wszelką cenę chcieli rozszarpać Sebastiana Vettela. Dzisiaj okazało się, że największe szanse będzie miał Mark Webber.

Pierwsza część sesji kwalifikacyjnej rozpoczęła się bardzo widowiskowo. Na tor wyjechały bowiem wszystkie 24 bolidy. Wszystko za sprawą opadów deszczu, które o godzinie 14:00, czyli wtedy, kiedy rozpoczęła się sesja kwalifikacyjna, nadciągały nad tor Silverstone.

Kierowcom zależało więc na pokonaniu kilku szybkich okrążeń na slickach, gdyż czasy osiągnięte na przejściowych oponach podczas nawet lekkich opadów deszczu, są znacznie gorsze. Największym zaskoczeniem był 16 czas Heikki Kovalainena, który dzięki temu dostał się do Q2. Pod koniec pierwszej części czasówki faktycznie zaczął padać deszcz, a jego ofiarą padli kierowcy Toro Rosso, którzy wcześniej jeździli na twardych oponach i nie osiągnęli czasów pozwalających na premię.

Q2 rozpoczęła się już na przesychającym torze, bez opadów deszczu. Po kilku minutach kierowcy śmiało mogli wspinać się w tabeli ustanawiając czasy na slickach. Poza Red Bullami, które potwierdziły dzisiaj swoją świetną formę, w drugiej części czasówki nieźle spisywały się bolidy Ferrari.

Starych wyjadaczy, czyli Heidfelda, Schumachera oraz Barrichello, z pierwszej dziesiątki wypchnęli młodzi kierowcy jak Pastor Maldonado, Paul di Resta i Kamui Kobayashi. Do Q3 nie weszły oba bolidy Renault, które bardzo dużo straciły na zmianie przepisów.

Początek finałowej części czasówki również upłynął pod wielkim znakiem zapytania. Czarne i gęste chmury wywołały z boksów całą dziesiątkę. Mimo wielkich oczekiwań, McLaren nie spisywał się zgodnie z oczekiwaniami. Po pierwszych przejazdach na szczyt tabeli wskoczył Mark Webber, który stoczył wspaniałą walkę z Sebastianem Vettelem. Tuż za tą dwójką widniało nazwisko dwukrotnego mistrza świata z Hiszpanii reprezentującego barwy Ferrari.

Kiedy na torze pojawiły się pierwsze opady, zawodnicy czym prędzej wyjechali by wykonać drugie pomiarowe kółko. Nikomu nie udało się jednak pobić swojego czasu i jutro z pierwszej linii do wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii wystartują dwa Red Bulle. Drugi raz w tym sezonie, to nie Vettel był najszybszy w czasówce. Webber wyprzedził swojego kolegę z zespołu o zaledwie 0,032 sekundy.

Rewelacyjnie spisał się także Paul di Resta. Kierowca zespołu Force India zakwalifikował się na 6. pozycji. Ogromnym rozczarowaniem jest pupil lokalnej publiczności, Lewis Hamilton. Mistrz świata z 2008 roku wystartuje jutro z 10. pozycji.

Fernando Alonso zabrakło 0,1 sekundy do tego by pobić Marka Webbera. Jeśli Australijczyk utrzyma swoją pozycję po starcie, Hiszpan z pewnością będzie wychodził z siebie by tylko pokonać Sebastiana Vettela. Zapowiada się naprawdę ciekawy wyścig, należy pamiętać o tym, że jutro również może spaść deszcz. Nie wiadomo także jak ustawione są bolidy poszczególnych zawodników, a jeśli spadnie deszcz, Michael Schumacher oraz Lewis Hamilton mogą o sobie przypomnieć. Silverstone jak zwykle nie zawodzi. Start jutro o 14:00.

PozycjaKierowcaZespółCzas
1.Mark WebberRed Bull1:30.399
2.Sebastian VettelRed Bull1:30.431
3.Fernando AlonsoFerrari1:30.516
4.Felipe MassaFerrari1:31.124
5Jenson ButtonMcLaren1:31.898
6.Paul di RestaForce India1:31.929
7.Pastor MaldonadoWilliams1:31.933
8.Kamui KobayashiSauber1:32.128
9.Nico RosbergMercedes1:32.209
10.Lewis HamiltonMcLaren1:32.376
11.Adrian SutilForce India1:32.617
12.Sergio PerezSauber1:32.624
13.Michael SchumacherMercedes1:32.656
14.Witalij PietrowRenault1:32.734
15.Rubens BarrichelloWilliams1:33.119
16.Nick HeidfeldRenault1:33.805
17.Heikki KovalainenLotus1:34.821
18.Jaime AlguersuariToro Rosso1:35.245
19.Sebastien BuemiToro Rosso1:35.749
20.Timo GlockVirgin Racing1:36.203
21.Jarno TrulliLotus1:36.456
22.Jerome D'AmbrosioVirgin Racing1:37.154
23.Vitantonio LiuzziHRT1:37.484
24.Daniel RicciardoHRT1:38.059
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Zmiany w obowiązkowych światłach. Znamy datę
Zmiany w obowiązkowych światłach. Znamy datę
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟