Kwalifikacje GP Niemiec: Niesamowicie ciasno w czołówce!

Wydawać by się mogło, że kiedy do Formuły 1 wróci nadmuch na dyfuzor, bolidy zespołu Red Bull Racing ponownie będą dominowały. Tak nie było jednak dzisiaj podczas kwalifikacji do Grand Prix Niemiec. W czołówce zrobiło się bardzo ciasno.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Bartosz Pokrzywiński

Godzina 14:00, krótka pętla legendarnego toru Nurburgring i trochę niepewne niebo, które mogło wpędzić kierowców w lekki niepokój. Przed tym weekendem wyścigowym pojawiła się informacja o tym, że Mark Webber dostał od zespołu przyzwolenie do walki z Sebastianem Vettelem. Brzmi to naprawdę żenująco, ale Webber faktycznie wziął sobie to do serca, zupełnie jakby wcześniej celowo jechał wolniej.

Pierwsza część czasówki była pewnym zaskoczeniem dla zespołu Petera Saubera. Przed wyścigiem mówiono o tym, że Saubery mogą być szybkie w Niemczech, gdyż Nurburgring przypomina trochę tor Silverstone, gdzie biało-czarne bolidy spisały się wyśmienicie.

Niestety do Q2 nie awansował jeden z najbardziej widowiskowo jeżdżących kierowców, Kamui Kobayashi. Poza nim strefę spadkową uzupełniła szóstka zawodników z trzech najsłabszych ekip, tym razem Heikki Kovalainen nie zgotował malezyjskiemu zespołowi miłej niespodzianki.

Druga część czasówki była dla czołówki jedynie kolejnym sparingiem. Przedstawiciele trzech najszybszych zespołów, a więc Red Bulla, McLarena oraz Ferrari, pojechali zupełnie zrelaksowani. Sebastian Vettel po raz kolejny wyjechał na tor, wbił się do ścisłej czołówki i odpuścił sobie kolejne okrążenia oszczędzając jeden komplet ogumienia.

W ostatniej chwili do czołowej dziesiątki dostał się Witalij Pietrow, który wypchnął z premiowanej awansem pozycji swojego kolegę z zespołu, Nicka Heidfelda. Bolidy stajni z Enstone reprezentują w Niemczech przyzwoite tempo, jednak nie da się oprzeć wrażeniu, że Sauber oraz Force India zbyt szybko dogoniły Renault.

Q3 to już maksymalna koncentracja i ostra jazda od samego początku. Najpierw para Hamilton/Alonso, która ustanowiła najlepsze czasy weekendu, ale już po chwili pojawiła się błyskawiczna odpowiedź ze strony bolidów z Milton Keynes. Tym razem jednak to nie Sebastian Vettel wspiął się na szczyt tabeli, najszybszy był bowiem Mark Webber.

Po pokonaniu jednego pomiarowego kółka wszyscy błyskawicznie zjechali do boksów po drugi komplet opon. Mark Webber miał aż pół sekundy przewagi, jednak Australijczyk ponownie wyjechał na tor. Webber jeszcze bardziej poprawił swój czas, a na drugą pozycję, ze stratą zaledwie 0,055 sekundy wskoczył Lewis Hamilton. Brytyjczyk był o włos od przełamania monopolu Red Bulla. W tym sezonie tylko granatowe bolidy stawały na najwyższym stopniu podium.

Webber przed Hamiltonem, dalej Vettel, a obok niego Alonso. Jeżeli Mark Webber nie zepsuje startu, to ma ogromne szanse utrzymać prowadzenie, bowiem Hamilton startuje z brudnej części toru. Jeżeli jednak Australijczykowi znowu nie wyjdzie procedura startowa, to zarówno Lewis Hamilton jak i Sebastian Vettel, stoczą walkę o pierwszą pozycję, a tuż za nimi podążał będzie Fernando Alonso.

Zapowiada się kolejny niezwykle emocjonujący wyścig. Start jutro o 14:00.

PozycjaKierowcaZespółCzas
1.Mark WebberRed Bull1:30.079
2.Lewis HamiltonMcLaren1:30.134
3.Sebastian VettelRed Bull1:30.216
4.Fernando AlonsoFerrari1:30.442
5.Felipe MassaFerrari1:30.910
6.Nico RosbergMercedes1:31.263
7.Jenson ButtonMcLaren1:31.288
8.Adrian SutilForce India1:32.010
9.Witalij PietrowRenault1:32.187
10.Michael SchumacherMercedes1:32.482
11.Nick HeidfeldRenault1:32.215
12.Paul di RestaForce India1:33.560
13.Pastor MaldonadoWilliams1:32.635
14.Rubens BarrichelloWilliams1:33.043
15.Sergio PerezSauber1:33.176
16.Sebastien BuemiToro Rosso1:33.546
17.Jaime AlguersuariToro Rosso1:33.698
18.Kamui KobayashiSauber1:33.786
19.Heikki KovalainenLotus1:35.599
20.Timo GlockVirgin Racing1:36.400
21.KarunChandhokLotus1:36.422
22.Jerome D'AmbrosioVirgin Racing1:36.641
23.Vitantonio LiuzziHRT1:37.011
24.Daniele RicciardoHRT1:37.036
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Więcej ekranów, mniej gwiazdek w testach. Euro NCAP bierze się za producentów
Więcej ekranów, mniej gwiazdek w testach. Euro NCAP bierze się za producentów
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯