Kwalifikacje GP Hiszpanii: Hamilton i Maldonado najszybsi [aktualizacja]

Po czterech wyścigach Formuła 1 wreszcie zawitała do Europy. Na hiszpańskim torze Catalunya najszybsi kierowcy na świecie będą zmagali się z gradacją opon, ciepłą temperaturą oraz delikatnym wiatrem. Jaki przebieg miała sesja kwalifikacyjna?

(fot. facebook.com/lotusrenaultgp)(fot. facebook.com/lotusrenaultgp)
Bartosz Pokrzywiński

Po czterech wyścigach Formuła 1 wreszcie zawitała do Europy. Na hiszpańskim torze Catalunya najszybsi kierowcy na świecie będą zmagali się z gradacją opon, ciepłą temperaturą oraz delikatnym wiatrem. Jaki przebieg miała sesja kwalifikacyjna?

Pierwsza część kwalifikacji rozpoczęła się punktualnie o 14:00 polskiego czasu. Kierowcy poczekali jednak kilka minut i dopiero wtedy na torze Catalunya pod Barceloną pojawiły się pierwsze bolidy. Jednym z tych, którzy najszybciej wyjechali z boksów, był Paul di Resta z zespołu Force India. Kierowca hinduskiego zespołu dwukrotnie dość szeroko wyjechał na zewnętrzną jednego z zakrętów, jednak na szczęście nic się nie stało. Tej odrobiny szczęścia zabrakło Bruno Sennie, który stracił przyczepność i po nieudanej kontrze zakończył udział w kwalifikacjach w pułapce żwirowej.

W Q2 kierowcy także nie spieszy się zbytnio z wyjazdem na tor. W tej serii poprzeczkę coraz wyżej podbijali sobie kierowcy Lotusa rywalizujący z Lewisem Hamiltonem. Zarówno Romain Grosjean, jak i Kimi Raikkonen spisywali się naprawdę nieźle, jednak najciekawiej było w samej końcówce sesji. Na szczyt wskoczył Pastor Maldonado, a do czołowej dziesiątki awansowali Michael Schumacher, Kamui Kobayashi oraz Sergio Perez, którzy wypchnęli do strefy spadkowej Marka Webbera i Jensona Buttona.

(fot. sauberf1team.com)
(fot. sauberf1team.com)

Tuż po zakończeniu drugiej części czasówki biało-czarny Sauber Kamui Kobayashiego zatrzymał się na poboczu, co oznaczało, że Japończyk nie pojawi się na torze w finałowej części czasówki. Po krótkiej przerwie z garażu od razu wyjechał Sebastian Vettel. Przez bardzo długi czas na szczycie tabeli znajdował się Lewis Hamilton, jednak tuż przed końcem sesji wszyscy wyjechali, by jeszcze raz spróbować swoich sił.

Ku uciesze hiszpańskich kibiców Fernando Alonso pobijał rekordy w dwóch pierwszych sektorach. Gonił go Kimi Raikkonen, jednak Hiszpan był szybszy i to on pobił czas Lewisa Hamiltona. Niespodziewanie na prowadzenie wskoczył Pastor Maldonado, jednak kilka sekund później Lewis Hamilton zakończył swoje szybkie okrążenie i pokazał wszystkim, że pomimo braku Jensona Buttona w Q3, McLareny będą groźne.

Niesamowitym zaskoczeniem będzie jutro start Pastora Maldonado z pierwszej linii. Lewis był od niego szybszy o przeszło 0,6 s, jednak w Hiszpanii bardzo ważną rolę odegrają opony. Na torze Catalunya zużywały się one będą w bardzo szybkim tempie, a więc zarówno Mark Webber, jak i Jenson Button nadal będą mieli szanse na doścignięcie ścisłej czołówki. Warto zwrócić uwagę na bardzo wysoką, trzecią pozycję startową Fernando Alonso, podczas gdy jego partner z zespołu ruszy do wyścigu z 17. pozycji.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

[aktualizacja 13 maja 01:28]

Po pokonaniu ostatniego okrążenia i ustanowieniu rekordu, Lewis Hamilton nie zjechał do boksów, gdyż w jego bolidzie zabrakło paliwa. W związku z tym sędziowie anulowali czas kierowcy, co oznacza, że do jutrzejszego wyścigu z Pole Positon wystartuje Pastor Maldonado. Dyskwalifikacja Hamiltona z kwalifikacji i start z końca stawki, to niezwykle surowa kara.

To bardzo podnosi szanse Fernando Alonso oraz znacznie ułatwia sytuację szybkim w ten weekend Lotusom, które mogą od razu rzucić się do walki o prowadzenie. Zapowiada się niesamowicie ciekawy wyścig.

Wyniki kwalifikacji GP Hiszpanii

Pozycja  KierowcaZespółCzas
  1.  Lewis HamiltonMcLaren1:21.707
  2. (1)  Pastor MaldonadoWilliams1:22.285
  3. (2)  Fernando AlonsoFerrari1:22.302
  4. (3)  Romain GrosjeanLotus1:22.424
  5. (4)  Kimi RaikkonenLotus1:22.487
  6. (5)  Sergio PerezSauber1:22.533
  7. (6)  Nico RosbergMercedes1:23.005
  8. (7)  Sebastian VettelRed Bull-:--.---
  9. (8)  Michael SchumacherMercedes-:--.---
  10. (9)  Kamui KobayashiSauber-:--.---
 Q2
  11. (10)  Jenson ButtonMcLaren1:22.944
  12. (11)  Mark WebberRed Bull1:22.977
  13. (12)  Paul di RestaForce India1:23.125
  14. (13)  Nico HulkenbergForce India1:23.177
  15. (14)  Jean Eric VergneToro Rosso1:23.265
  16. (15)  Daniele RicciardoToro Rosso1:23.442
  17. (16)  Felipe MassaFerrari1:23.444
 Q1
  18. (17)  Bruno SennaWilliams1:24.981
  19. (18)  Witalij PietrowCaterham1:25.277
  20. (19)  Heikki KovalainenCaterham1:25.507
  21. (20)  Charles PicMarussia1:26.582
  22. (21)  Timo GlockMarussia1:27.032
  23. (22)  Pedro de la RosaHRT1:27.555
  24. (23)  Narain KarthikeyanHRT1:31.122
  25. (24)  Lewis HamiltonMcLaren1:21.707
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km