Kontrole prędkości w Polsce. Miejsca, które najczęściej wybiera policja
Dla wielu Polaków tegoroczny weekend majowy przybrał postać wolnego tygodnia. Na drogi wyjadą miliony naszych rodaków i należy spodziewać się wzmożonej kontroli policji. Oto miejsca, w których najczęściej "suszą".
26.04.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:11
Różnice w województwach
Ręczne mierniki prędkości różnego typu i radiowozy z wideorejestratorami – tego powinni się spodziewać kierowcy wyruszający w trasę na wielką majówkę. Gdzie prawdopodobieństwo napotkania policji jest największe? Na to pytanie odpowiadają analitycy Yanosika. Na podstawie ostrzeżeń zapisywanych przez kierowców w weekendy od 1 stycznia do 14 kwietnia określono miejsca, które są najczęściej kontrolowane.
Jak się okazuje, nie cały kraj jest kontrolowany w takim samym stopniu. Pomiędzy województwami występują spore różnice. Najbardziej drobiazgowej kontroli poddane są drogi w woj. małopolskim. W oznaczonym okresie specjaliści Yanosika odnotowali tam 8,8 kontroli na kilometr drogi krajowej. Najmniejsza szansa na spotkanie policji występuje w woj. lubuskim, gdzie wskaźnik ten wyniósł zaledwie 1,3. Szczegółowe dane prezentuje poniższa mapa.
Najczęściej kontrolowane drogi
Oczywiście nie każda trasa jest poddana równemu nadzorowi. Oto wykaz dróg krajowych, na których najczęściej działa policja w przeliczeniu liczby kontroli na kilometr.
DK nr 7 (z okolic Gdańska do granicy ze Słowacją w Chyżnem): 20,1
DK nr 1 (z Gdańska do miejscowości Zwardoń przy granicy ze Słowacją): 19,6
DK nr 80 (z Bydgoszczy do Torunia): 18,9
DK nr 47 (część zakopianki z Rabki do Zakopanego): 16,7
DK nr 86 (z Podwarpia do Tychów): 16,6
DK nr 6 (ze Szczecina do Trójmiasta): 15,7
DK nr 2 (Świecko – Terespol z wyłączeniem autostrady A2): 13,8
DK nr 10 (ze Szczecina do Warszawy): 11,4
DK nr 81 (Z Katowic do Skoczowa): 11,2
DK nr 17 (z Warszawy do Hrebennego a granicy z Ukrainą): 9,7
Określenie samych dróg to jednak nie wszystko. Na podstawie zgłoszeń kierowców korzystających z Yanosika można wskazać te odcinki, na których najłatwiej spotkać funkcjonariusza z miernikiem czy nieoznakowany radiowóz. Oto one.
Póki auta nie zostaną wyposażone w ograniczniki prędkości, podczas jazdy łatwo się zagapić i złamać prawo. Podczas długich wyjazdów lepiej jednak wyjechać wcześniej, niż potem "nadrabiać" szybką jazdą, powodując zagrożenie na drodze.