Koncepcyjny sedan Tata Motors. Jeśli dźwigną wykonanie – zapraszamy

Tata Motors pokazała koncepcyjny pojazd EVision. Wbrew panującej modzie na SUV-y hindusi postanowili zaprojektować nadwozie typu sedan. Jeśli samochodowy oddział tego koncernu pójdzie w tę stronę, to bardzo nam się to podoba.

EVision ma dorównywać rozmiarami Jaguarowi XE, czyli na rynkach konkurować z Mercedesem klasy C i BMW 3EVision ma dorównywać rozmiarami Jaguarowi XE, czyli na rynkach konkurować z Mercedesem klasy C i BMW 3
Źródło zdjęć: © Fot. Tata
Jakub Tujaka

Koncept EVision powstał na platformie Omega. To baza znana już z poprzedniego futurystycznego projektu, który nazywa się H5X crossover.

EVision ma dorównywać rozmiarami Jaguarowi XE, czyli na rynkach konkurować z Mercedesem Klasy C i BMW 3. Przy projektowaniu tego nadwozia designer nie chciał wyzwać na pojedynek gigantów, a raczej się z nimi zakumplować. Auto nie wygląda agresywnie jak wspomniane BMW, ale dzięki niektórym liniom pokazuje swój charakter.

Obraz
© Fot. Tata Motors

Na pierwszy rzut oka niewidoczne, ale po chwili ujawniają się ciekawie wymyślone klamki, duże koła i chromowane detale. Aby auto było "na czasie" dostało oświetlenie LED, szklany dach i oczywiście opadającą linię dachu.

W kabinie nieco czuć Volvo. To bardzo dobra droga. Czasy przeładowanych przyciskami kokpitów mamy już za sobą. Niewielka liczba przełączników nadaje projektowi lekkości. Oczywiście wszystkie mechanizmy przeniesiono do wirtualnej rzeczywistości i możemy nimi sterować jednym palcem.

Obraz
© Fot. Tata Motors

Koncept najwyraźniej nie był robiony przez księgowych, więc znajdziemy w nim drewno i skórę. Wersja produkcyjna zapewne będzie bliższa temu, co widać obecnie na rynku. Jednak nieco spłaszczona kierownica to mógłby być wyróżnik samochodów marki Tata, ale mamy wątpliwości co do wygody korzystania z tego rozwiązania.

Póki co czekamy na opublikowanie danych technicznych i osiągów, ale producent zakłada, że auto będzie przyspieszać do setki w około 7 s, a prędkość maksymalna ma sięgać 200 km/h.

Obraz
© Fot. Tata Motors
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥