Koncepcyjny sedan Tata Motors. Jeśli dźwigną wykonanie – zapraszamy

Tata Motors pokazała koncepcyjny pojazd EVision. Wbrew panującej modzie na SUV-y hindusi postanowili zaprojektować nadwozie typu sedan. Jeśli samochodowy oddział tego koncernu pójdzie w tę stronę, to bardzo nam się to podoba.

EVision ma dorównywać rozmiarami Jaguarowi XE, czyli na rynkach konkurować z Mercedesem klasy C i BMW 3EVision ma dorównywać rozmiarami Jaguarowi XE, czyli na rynkach konkurować z Mercedesem klasy C i BMW 3
Źródło zdjęć: © Fot. Tata
Jakub Tujaka

Koncept EVision powstał na platformie Omega. To baza znana już z poprzedniego futurystycznego projektu, który nazywa się H5X crossover.

EVision ma dorównywać rozmiarami Jaguarowi XE, czyli na rynkach konkurować z Mercedesem Klasy C i BMW 3. Przy projektowaniu tego nadwozia designer nie chciał wyzwać na pojedynek gigantów, a raczej się z nimi zakumplować. Auto nie wygląda agresywnie jak wspomniane BMW, ale dzięki niektórym liniom pokazuje swój charakter.

Obraz
© Fot. Tata Motors

Na pierwszy rzut oka niewidoczne, ale po chwili ujawniają się ciekawie wymyślone klamki, duże koła i chromowane detale. Aby auto było "na czasie" dostało oświetlenie LED, szklany dach i oczywiście opadającą linię dachu.

W kabinie nieco czuć Volvo. To bardzo dobra droga. Czasy przeładowanych przyciskami kokpitów mamy już za sobą. Niewielka liczba przełączników nadaje projektowi lekkości. Oczywiście wszystkie mechanizmy przeniesiono do wirtualnej rzeczywistości i możemy nimi sterować jednym palcem.

Obraz
© Fot. Tata Motors

Koncept najwyraźniej nie był robiony przez księgowych, więc znajdziemy w nim drewno i skórę. Wersja produkcyjna zapewne będzie bliższa temu, co widać obecnie na rynku. Jednak nieco spłaszczona kierownica to mógłby być wyróżnik samochodów marki Tata, ale mamy wątpliwości co do wygody korzystania z tego rozwiązania.

Póki co czekamy na opublikowanie danych technicznych i osiągów, ale producent zakłada, że auto będzie przyspieszać do setki w około 7 s, a prędkość maksymalna ma sięgać 200 km/h.

Obraz
© Fot. Tata Motors
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony