Koncepcyjne Renault Trezor podbija Paryż

Francuzi są świetni w tworzeniu futurystycznych i bardzo ekscytujących, a ich najnowsze dzieło jest tego najlepszym dowodem. Poznajcie Renault Trezor - gwiazdę tegorocznego salonu w Paryżu.

Obraz
Aleksander Ruciński

Trezor tak jak większość konceptów ma być wyznacznikiem stylistyki przyszłych modeli marki. Patrząc na linie konceptu, absolutnie nie mamy nic przeciwko temu. Futurystyczne nadwozie zdecydowanie może się podobać. Co więcej, typowo po francusku kusi niebanalnymi rozwiązaniami.

Główną atrakcją Trezora jest dach unoszony razem z przednią maską. Takie rozwiązanie to jedyna opcja pozwalająca zająć miejsce w kabinie. Auto nie zostało bowiem wyposażone w typowe drzwi. Niepraktyczne? Przecież to tylko koncept... W dodatku sportowy, ponieważ Trezor zaklasyfikowany został przez Renault jako sportowe GT.

Obraz

Nowoczesne nadwozie jest nie tylko atrakcyjne, ale i bardzo aerodynamiczne. Współczynnik oporu powietrza jaki udało się osiągnąć francuskim inżynierom wynosi 0,22. Samochód jest jednak dość duży. Nie dziwimy się więc, że waży aż 1600 kg i to mimo zastosowania włókna węglowego oraz aluminium. Winny okazuje się ty elektryczny napęd oraz ciężkie baterie.

Renault Trezor video debut

Rozwiązanie zapożyczono z Formuły E. Oznacza to, że Trezora zasila 350-konny motor wprawiający w ruch tylne koła. Renault twierdzi, że sprint do setki zajmuje tu mniej niż 4 sekundy. Całkiem nieźle. Trezor powinien się też świetnie prowadzić, a to za sprawą niemalże idealnego rozkładu mas zapewnionemu przez dwie duże baterie zamontowane z przodu i z tyłu nadwozia.

Obraz

Mimo sporych rozmiarów, Trezor jest pojazdem dwuosobowym, lecz dzięki temu zarówno kierowca jak i pasażer nie powinni narzekać na przestrzeń. Tutaj także nie brakuje atrakcji w postaci potężnego, zakrzywionego ekranu OLED. Jeszcze większą niespodziankę stanowi autonomiczny tryb jazdy. Po jego włączeniu kierownica zmienia swój kształt, aby dać kierowcy panoramiczny widok przez przednią szybę.

Renault Trezor concept presentation

Oczywiście Trezor nigdy nie trafi do produkcji seryjnej, a już na pewno nie w takiej formie. Jeśli jednak chodzi o koncepty, według nas znajduje się zdecydowanie w pierwszej lidze tegorocznej imprezy. No chyba, że inni producenci pokażą w Paryżu coś jeszcze bardziej zaskakującego niż Renault.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/21] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony