Kompromis? – Project Kahn Wrangler (2011)

Jeep Wrangler to jeden z symboli samochodów terenowych. To auto dość rzadko trafia w ręce znanych firm tuningowych. Wyjątek może stanowić firma Kahn Design.

Kompromis? – Project Kahn Wrangler (2011)
Olgierd Lachowski

06.02.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:54

Project Kahn Wrangler fot.2
Project Kahn Wrangler fot.2

Wrangler jest na pewno częściej przerabianym wozem niż większość samochodów osobowych, tyle że dzieje się to często w malutkich wyspecjalizowanych warsztatach lub w garażach właścicieli-zapaleńców. Zazwyczaj Wrangler jest jeszcze bardziej „uterenowiany”, czyli tuningowany w dokładnie odwrotnym kierunku niż robią to niektóre duże firmy, np. Cobra.

Najczęstszym widokiem w tuningowanych samochodach terenowych są zmienione na asfaltowe koła lub dodane bzdurne, urywające się przy byle stuknięciu rurki. W podobnym kierunku podążyło przedsiębiorstwo Kahn. Według właściciela firma nie zrobiła za wszelką cenę z Wranglera samochodu „asfaltowego”, ale czy na pewno?

[Samochód terenowy – gatunek zagrożony?](http://Samochód terenowy – gatunek zagrożony?)

Jedyną zastosowaną zmianą są felgi i opony. Te drugie jak wiadomo w terenie mają kluczowe znaczenie. Project Kahn zdjęło seryjne koła i zamontowało większe, 19-calowe felgi RS. Na nie nałożono opony 275/55 R 20. Jak zauważyliście opony są trochę za duże na felgi. Niestety na stronie tunera nie da się znaleźć, gdzie jest błąd.

Project Kahn Wrangler fot.4
Project Kahn Wrangler fot.4

Zastosowane opony są gumami „asfaltowymi”, więc raczej można zapomnieć o szaleństwach na nieutwardzonych szlakach, natomiast ich zaletą jest z pewnością cichsza praca na asfalcie.

Tuner tłumaczy się, że nie zastosował felg o większym rozmiarze, bo szedł na kompromis – żeby można było nadal używać Wranglera w terenie. Podobno felgi mają wystarczającą wytrzymałość do jazdy poza drogami. Pytanie, co z oponami?

Za jedną felgę srebrną trzeba zapłacić 185 funtów brytyjskich plus VAT (przy kursie 4,62 zł za 1 funt (04.02.2011) plus podatek 23% będzie to 1051,28 zł), natomiast czarna kosztuje 10 funtów więcej.

Kahn nie pokusił się o zmiany w zawieszeniu (i dobrze) oraz w silniku (a szkoda). Jeepa Wranglera w Polsce można nabyć z jednostką benzynową V6 3,8 l (moc – 199 KM) lub „dieslem” 2,8 l o mocy 177 KM. Auto jest dostępne z krótkim i długim nadwoziem[sup]1)[/sup].

Project Kahn Wrangler fot.6
Project Kahn Wrangler fot.6

Niby zmian niewiele, bo te dotyczą tylko kół, ale zwykłe opony mogą pozbawić wielu terenowych zalet popularnego Jeepa.

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2777 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 177 KM przy 3800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 63,74 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 410 Nm przy 2000-2600 obr./min z 1) lub 460 Nm przy 2000 obr./min z 2)
  • Skrzynia biegów: 1) 6-biegowa, manualna, 2) 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1850 kg
  • Stosunek masy do mocy: 10,45 kg/KM
  • Długość: 4223 mm
  • Szerokość: 1873 mm
  • Rozstaw osi: 2424 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,20 s z 1), 12,90 s z 2)
  • Prędkość maksymalna: 172 km/h

Silnik i napęd (V6 3.8):

  • Typ: V6, 60supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3778 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 199 KM przy 5000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 52,67 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 315 Nm przy 4000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 4-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1755 kg
  • Stosunek masy do mocy: 8,82 kg/KM
  • Długość: 4223 mm
  • Szerokość: 1873 mm
  • Rozstaw osi: 2424 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,60 s ze skrzynią manualną lub 10,60 s ze skrzynią automatyczną
  • Prędkość maksymalna: 176 km/hblock position=\inside8273/block

Źródło: topspeed

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)