Zamkną dwa zakłady. Zwolnienia nie mają końca

Kryzys w świecie motoryzacji coraz mocniej rzutuje nie tylko na producentów aut, ale i firmy dostarczające im komponenty. Przykładem jest francuskie Valeo, które właśnie ogłosiło cięcia.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Zwolnienia w Valeo. Już na początku roku francuski koncern ogłosił, że zamierza pożegnać się z 1100 pracowników biurowych zatrudnionych w działach hybryd plug-in i pojazdów elektrycznych. Teraz słowa przechodzą w czyny.

Jak informuje "Bloomberg" firma zwolni ponad 1000 osób w Europie i zamknie dwa zakłady w ramach restrukturyzacji spowodowanej zmianą warunków w branży motoryzacyjnej.

Wśród wspomnianych zakładów jest centrum badań i rozwoju pod Paryżem oraz fabryka we francuskim regionie Sarthe. Część pracowników obu placówek zostanie przeniesiona do innych przedstawicielstw firmy. Zwolnienia nie ograniczą się jednak wyłącznie do Francji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Byliśmy w fabryce koncernu zbrojeniowego MBDA w Bolton.

Około 200 stanowisk zostanie też zlikwidowanych w Czechach, Niemczech i Polsce. Zwolnienia dotyczą głównie "białych kołnierzyków" - kadry zarządzającej i zespołów wsparcia.

"Branża motoryzacyjna przechodzi transformację, a wolumeny nie są takie, jak się spodziewaliśmy. W związku z tym musimy zrewidować naszą produkcję" - mówi rzecznik Valeo cytowany przez "Automotive News Europe".

Warto wspomnieć, że Valeo nie jest jedynym dostawcą komponentów borykającym się z problemami. Tylko w ostatnich miesiącach podobne decyzje podjął Bosch, Continental, Michelin i Forvia.

Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟