Klasyczny karawan Toyoty odprowadził premiera Japonii

Podczas pogrzebu Shinzo Abe trumnę z ciałem byłego premiera Japonii odprowadził na miejsce pochówku karawan kultowej dla Japończyków Toyoty Century.

Specjalna wersja Toyoty Century uczestniczyła w uroczystościach pogrzebowych Shinzo AbeSpecjalna wersja Toyoty Century uczestniczyła w uroczystościach pogrzebowych Shinzo Abe
Źródło zdjęć: © Eugene Hoshiko/ GettyImages

Były premier Japonii Shinzo Abe zmarł tragicznie 8 lipca w wyniku obrażeń po postrzale podczas przemówienia na wiecu wyborczym w mieście Nara. Jego doczesne szczątki przewiozła najnowsza wersja flagowej limuzyny Toyoty Century w specjalnym nadwoziu karawan.

Odsłona Century, na której opiera się karawan, miała swoją premierę w 2018 r. i była pierwszą gruntowną metamorfozą modelu od 1997 r. W trzeciej generacji silnik V12 zastąpiła hybrydowa, pięciolirowa jednostka V8 (znana z Lexusa LS600hL) o mocy przeszło 400 KM.

Ostatnia odsłona Century miała premierę w 2017, a trafiła do sprzedaży w 2018 r.
Ostatnia odsłona Century miała premierę w 2017, a trafiła do sprzedaży w 2018 r. © mat. prasowe/ Toyota

Toyota, przedstawiając Century, kładzie nacisk na historię i tradycję. I tak stylistyka boków auta, w tym sama krzywizna drzwi, nawiązuje do okresu Heian, który trwał w Kraju Kwitnącej Wiśni od 794 do 1185 r. Do przeszłości nawiązuje też sposób nakładania farby. Lakier jest efektem nałożenia siedmiu warstw w tym jednej przezroczystej powłoki zawierającej czarną farbę, a szlifowanie i polerka opierają się na tradycyjnym japońskim rzemiośle lakierniczym.

Century, także w wersji karawan, jest już mocno osadzone w zachodniej kulturze. Sam design nie odbiega już tak bardzo od choćby europejskiego sznytu. Jednak zanim Japończycy upodobnili swoje pojazdy do tych z Zachodu, ich samochody pogrzebowe przypominały raczej dalekowschodnie dzieła sztuki i były bogato zdobione.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie