KIA Venga - crossover o twarzy kompakta
KIA zaskoczyła wszystkich premierą nowego Cee'da. Co ciekawe samochód ten jako pierwsi kupią Polacy! W chwili, gdy zagraniczni dziennikarze będą umawiali się na jazdy próbne, nasi rodacy będą już jeździli po drogach we własnych, odświeżonych Cee'dach. To jednak nie koniec dobrych wiadomości dla fanów koreańskiej marki.
19.08.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:17
Podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, KIA zaprezentuje nowy model produkcyjny. Będzie to pojazd ochrzczony imieniem Venga, którego wcześniej znaliśmy pod pseudonimem Kia No 3.
KIA zaskoczyła wszystkich premierą nowego Cee'da. Co ciekawe samochód ten jako pierwsi kupią Polacy! W chwili, gdy zagraniczni dziennikarze będą umawiali się na jazdy próbne, nasi rodacy będą już jeździli po drogach we własnych, odświeżonych Cee'dach. To jednak nie koniec dobrych wiadomości dla fanów koreańskiej marki.
Podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, KIA zaprezentuje nowy model produkcyjny. Będzie to pojazd ochrzczony imieniem Venga, którego wcześniej znaliśmy pod pseudonimem Kia No 3.
Venga, czyli po hiszpański „venir", a więc „przybyć". Według projektantów nowej Kii nazwa pojazdu jest swojego rodzaju zaproszeniem do przemieszczania się z jednego miejsca do innego.
Pojazd będzie posiadał nadwozie typu crossover i został on zaprojektowany w Europie. Także produkcja będzie miała miejsce na Starym Kontynencie. Niech nie zrazi Was jednak wygląd modelu Venga - chociaż mierzy on jedynie 4.068mm długości, to jego rozstaw osi wynosi aż 2.615mm. Dzięki temu w kabinie możemy zaobserwować spory przyrost przestrzeni użytkowej.
Klienci kupujący model Venga otrzymają do wyboru dwa typy silników benzynowych: 1,4 i 1,6-litra; a także dwie jednostki wysokoprężne o takich samych pojemnościach. Co ciekawe każda, nawet standardowa wersja tego pojazdu, zostanie wyposażona w system ISG (Idle Start&Stop). Dla wielbicieli ładunku przygotowano składane asymetrycznie (60/40) tylne fotele, które są także przesuwane. Po złożeniu w podłogę tworzą one zupełnie płaską przestrzeń ładunkową. To duży atut.
Źródło: KIA via MotoTarget