Nowy Volkswagen T-Roc debiutuje na polskim rynku © Materiały prasowe | Volkswagen AG

Jeszcze więcej T-Roca. Najpopularniejszy miejski SUV Europy doczekał się nowej generacji

Aleksander Ruciński

Po ponad ośmiu latach od debiutu bestsellerowy Volkswagen doczekał się zupełnie nowej odsłony opartej na modułowej platformie MQB Evo. Auto wyraźnie urosło i dojrzało, zdecydowanie aspirując do wyższych segmentów rynku.

Dotychczasowy T-Roc sprzedawał się świetnie. W 2024 r. był piątym najpopularniejszym autem w Europie i dziesiątym w Polsce. Miał już jednak swoje lata, więc Volkswagen, chcąc podtrzymać dobrą passę, zdecydował się na nową generację. Ta, dzięki platformie MQB Evo, jest w stanie zaoferować klientom jeszcze więcej w kwestii przestrzeni, wyposażenia czy napędów.

Nowa odsłona bestsellerowego SUV-a Volkswagena jest dłuższa, szersza i ma większy rozstaw osi, co przełożyło się na odczuwalnie większą przestrzeń we wnętrzu i bagażniku. Kufer jest więcej niż wystarczający, by przewieźć nie tylko bardzo duże zakupy, ale i komfortowo spakować się na dłuższy wypad za miasto.

Większe wymiary w połączeniu z nowym językiem stylistycznym sprawiają, że Volkswagen T-Roc nowej generacji prezentuje się bardziej okazale. Widać, że nie jest to tylko miejski SUV, lecz nowoczesny, wszechstronny towarzysz gotowy na każde wyzwanie.

Podobne wrażenie można odnieść, zajmując miejsce w kabinie. Nowoczesny kokpit już w wersji wyposażenia Life wyróżnia się 12,9-calowym ekranem multimediów i cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 8 cali. Pokładowy infotainment bazuje na nowym oprogramowaniu, które gwarantuje szybsze, płynniejsze i bardziej intuicyjne działanie.

Nowoczesny minimalizm przełamano przytulnymi elementami — miękką tkaniną na górze deski rozdzielczej i nastrojowym oświetleniem. W połączeniu z wysoką jakością zastosowanych materiałów i solidnością montażu to zdecydowanie wynosi kabinę nowego T-Roca ponad rynkową średnią.

Nieprzeciętne jest też wyposażenie, szczególnie z zakresu wsparcia kierowcy. Już w standardzie dostaniemy rozwiązania znacząco poprawiające nie tylko komfort, ale i bezpieczeństwo jazdy, w tym systemy bezpośrednio pomagające uniknąć kolizji. W opcji dostępne są także matrycowe światła LED czy system Travel Assist.

Cześć tych rozwiązań dotychczas była zarezerwowana wyłącznie dla aut z wyższych segmentów. Luksus i technologiczne zaawansowanie zamknięte w kompaktowym nadwoziu? Jak widać, dla Volkswagena to żaden problem.

Obecność komponentów znanych z większych i wyżej pozycjonowanych aut to jeden z benefitów zastosowania platformy MQB Evo znanej z wielu modeli koncernu Volkswagena. Wliczają się w to także reprezentacyjne limuzyny i okazałe SUV-y.

Dotyczy to nie tylko wyposażenia, ale i silników. Pod maską nowego -T-Roca znajdziemy sprawdzone czterocylindrowe jednostki 1.5 eTSI z innowacyjnym systemem miękkiej hybrydy, który upłynnia jazdę i pozwala oszczędzić sporo paliwa. Producent deklaruje średnio 5,5-6 l/100 km zgodnie z normą WLTP, co jest świetnym wynikiem jak na ten segment.

Warto wspomnieć, że już w standardzie dostajemy automatyczną, 7-stopniową przekładnię DSG. W przyszłości Volkswagen zamierza wykorzystać łatwość technologicznego transferu, jaki zapewnia architektura MQB Evo i uzupełnić gamę napędów o kolejne pozycje.

Co najważniejsze — nowy T-Roc kosztuje niewiele więcej, niż dotychczasowe wydanie, a dostajemy znacznie większe, wyraźnie nowocześniejsze i lepiej wyposażone auto. Utrzymanie statusu europejskiego bestsellera będzie więc raczej tylko formalnością.

Płatna współpraca z Volkswagen
Wybrane dla Ciebie
Miliony złotych płyną do skarbówki. To efekt nowego prawa
Miliony złotych płyną do skarbówki. To efekt nowego prawa
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Praktykanci Audi stworzyli wspaniały koncept. Pod maską ma 5 cylindrów
Praktykanci Audi stworzyli wspaniały koncept. Pod maską ma 5 cylindrów
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Będzie buspas między Warszawą a Łomiankami. Trzaskowski dał zielone światło
Będzie buspas między Warszawą a Łomiankami. Trzaskowski dał zielone światło
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Porsche świętuje 90. urodziny twórcy 911. Limitowane GT3 90 F.A. Porsche hołdem dla legendy
Porsche świętuje 90. urodziny twórcy 911. Limitowane GT3 90 F.A. Porsche hołdem dla legendy
Szef designu Jaguara jednak nie został zwolniony. Marka dementuje plotki
Szef designu Jaguara jednak nie został zwolniony. Marka dementuje plotki
Najmocniejszy Golf GTI wyceniony w Polsce. Od razu został przeceniony
Najmocniejszy Golf GTI wyceniony w Polsce. Od razu został przeceniony