Jest SUV‑em, ale się nie sprzedaje. BMW ma problem z XM

BMW XM (2023)
BMW XM (2023)
Źródło zdjęć: © Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

03.10.2024 09:03, aktual.: 03.10.2024 12:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Największe, najbardziej spektakularne i najdroższe auto w gamie BMW wbrew wcześniejszym oczekiwaniom nie cieszy się wzięciem klientów. Na tę chwilę jest to najsłabiej sprzedający się model w całej gamie marki.

XM zadebiutowało w 2022 roku. Premierze towarzyszył medialny szum spowodowany imponującymi parametrami, ale i kontrowersyjną stylistyką. Szybka sława nie przełożyła się jednak na sprzedażowe wyniki. Amerykańscy klienci niechętnie wybierają ten model, a sytuacja zdaje się pogarszać z każdym miesiącem.

W trzecim kwartale 2024 roku BMW sprzedało w USA zaledwie 307 egzemplarzy XM. To o 30,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zaskakujący jest fakt, że nawet mało rozchwytywane Z4, które jest roadsterem, znalazło więcej klientów (543 sztuki).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Odpowiedzią na pytanie o niską popularność XM może być cena. W USA jest to minimum 159 000 dolarów. W Polsce model startuje od 1 100 000 zł. Samochód za milion złotych bez wątpienia nie jest zabawą dla zwykłych śmiertelników. Trudno więc dziwić się, że nie jest przesadnie popularny,