WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Obraz

Jeep Wrangler Unlimited Truck Conversion - potwór ze stajni Bruiser Conversion

Marcin Łobodziński

O ile w Europie silnik Diesla to normalna rzecz w samochodzie terenowym, to na przykład w Stanach Zjednoczonych już niekoniecznie. My pragniemy benzynowych, mocnych motorów V6 i V8, a kupujemy diesle. Amerykanie kupują mocne benzyny bo nie mają innego wyjścia. Na przykład Jeep nie oferuje diesla do Wranglera, ale są firmy, które spełniają marzenia klientów. Jedną z nich jest Bruiser Conversions, która włożyła go pod maskę Wranglera i dołożyła jeszcze kilka innych akcesoriów.

Wbrew pozorom to silnik w tej zmocie jest najważniejszy. Jest to czterocylindrowa jednostka 3.9 Cummins ISB, za którą trzeba zapłacić około 30 tys. dolarów, zależnie od wymaganych przez klienta modyfikacji. Standardowe parametry to 170 KM i 570 Nm, a jak zapewniają specjaliści Bruiser Conversion są one więcej niż wystarczające. To motor serii B, który za Oceanem słynie z tego, że jest niezniszczalny. Podobno poza wymianą filtrów i płynów nie trzeba robić nic z tym silnikiem i jego osprzętem przez co najmniej 400 tys. km. Tu łączony z przekładnią automatyczną Allison 1000 i skrzynią rozdzielczą Atlas – to kolejne podzespoły do pracy. Tworzy to zupełnie oryginalny, nie mający wiele wspólnego z marką Jeep zespół napędowy. Natomiast jeśli chodzi o przeniesienie napędu na koła, to już realizuje most przedni Dana 60 – kultowy, niezniszczalny most Jeepa – oraz most tylny Sterling 10.5 – nie mniej kultowy i jeszcze bardziej kuloodporny most Forda. Obie osie wyposażono w pneumatyczne blokady OX Locker.

Obraz

Obie osie zawieszono na kompletnie przerobionej, przedłużonej ramie i zupełnie nowym zawieszeniu, które można dowolnie regulować w zakresie geometrii, zależnie od średnicy kół jakie klient wybierze. Pozwala to na montaż nawet 44-calowego ogumienia Pitbull Rocker Radial Tires na felgach Raceline Liberator Beadlock o średnicy 20 cali. W offroadowym żargonie 44 cale oznacza średnicę zewnętrzną. Nie łapcie za kalkulator – to ponad 1 metr!

Obraz

W przypadku tej maszyny łatwiej byłoby napisać o tym, co nie zostało zmodyfikowane lub wymienione. Karoseria zachowała kształt oryginału, ale jest dłuższa. Przedłużono skrzynię ładunkową, która przypomina wywrotkę. Tylną część zakończono w taki sposób, by rozmowy o kącie zejścia zakończyć prześmiewczym uśmiechem, natomiast z przodu zainstalowano wąski zderzak stalowy z wyciągarką Warn Zeon 8-S o uciągu jedynie 3,6 tony i rurą chroniącą ją przed różnymi kataklizmami. Nie brakuje dodatkowego oświetlenia diodowego dla operatora wyciągarki, a także nowych reflektorów LED, zamontowanych w miejsce oryginałów.

Obraz

Jeżeli zastanawiacie się do czego służy ten pojazd to już spieszę z odpowiedzią. Do niczego. To nic innego jak jeżdżąca reklama firmy i jej najlepszy dotąd projekt. Nie ma więc wyceny całości, a zakres modyfikacji jest dowolny. Generalnie i wbrew pozorom jest to również reklama konwersji silnikowej. Jednak pod maską możecie mieć nie tylko diesla, ale także dowolny motor, np. HEMI. Konwersja na jednostkę 5,7-7,0 litra V8 kosztuje 22-40 tys. dolarów, a wówczas prawym pedałem możecie uwolnić minimum 357 KM, a maksimum 610 KM. Nie ma problemu by przenieść pod maskę silnik Corvette serii LS. Wszystko co widać w tym pojeździe można oczywiście kupić. Warto zauważyć, że tuner ma bardzo odpowiednie podejście do modyfikacji samochodów terenowych. Stosuje bowiem podzespoły i części o bardzo dużej wytrzymałości, czego przykładem jest układ napędowy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik