Ile zarobiła Toyota w ciągu 3 ostatnich miesięcy?

Kiedy w zeszłym roku Toyota ogłaszała kolejne akcje serwisowe, a prasa pisała już o milionach aut, które muszą odwiedzić ASO, wartość i zarobki spółki spadały wprost proporcjonalnie do wskaźnika opinii publicznej. Czy na tak poważnych problemach da się zarobić?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Często przy okazji ogłaszania akcji serwisowych na naszym blogu pojawiały się komentarze sugerujące, że większość tych akcji to działania promocyjne, które mają zmusić klientów do wizyty w salonach i poznania nowej oferty producenta. To naprawdę nie jest takie głupie. Jaki miałoby to związek z wynikami sprzedaży?

W Toyocie rok fiskalny kończy się 31 marca, czyli wtedy kiedy kończy się pierwszy kwartał roku kalendarzowego, można więc przyjąć, że drugi kwartał w kalendarzu jest pierwszym kwartałem w Toyocie. Zagmatwane, wiem. W 2009 roku w pierwszym kwartale roku fiskalnego (kwiecień-czerwiec), Toyota w Ameryce Północnej, czyli tam gdzie przeprowadzana była większość akcji, przyniosła 850 milionów dolarów strat.

W tym samym okresie w roku 2010, Japończycy zarobili aż 2.2-miliarda dolarów. Spora część z zeszłorocznych strat była winą giełdy, która załamała się po kryzysie. Skąd jednak tak wysoki wzrost przychodów?

Tutaj właśnie odpowiadamy na pytanie - na kryzysie da się zarobić. Jak? Na przykład tak - klient oddający auto do ASO wchodzi do salonu i widzi, że nowy model dostępny jest z 20 procentowym rabatem, a to właśnie w związku z problemami. Klient dochodzi do wniosku, że stać go już na nowe auto, z którym na pewno nie będzie miał podobnych problemów, więc je kupuje. No dobrze, ale czy taki klient właśnie przez tą akcję serwisową nie stracił zaufania do marki?

Ostatnie badania przeprowadzone przez YouGov BrandIndex pokazują, że Toyota zyskała w oczach klientów właśnie na tym, że przedkłada ich dobro, ponad dobro firmy. Pamiętacie te wszystkie filmy z przeprosinami i informacje o tym, że salony będą otwarte non stop? Potęga PRu.

PS. Przez cały zeszły rok fiskalny, Toyota zarobiła dokładnie tyle samo ile w pierwszym kwartale tego roku. Gdybym to ja był właścicielem tej firmy...

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥