Ile zarobiła Toyota w ciągu 3 ostatnich miesięcy?

Kiedy w zeszłym roku Toyota ogłaszała kolejne akcje serwisowe, a prasa pisała już o milionach aut, które muszą odwiedzić ASO, wartość i zarobki spółki spadały wprost proporcjonalnie do wskaźnika opinii publicznej. Czy na tak poważnych problemach da się zarobić?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Często przy okazji ogłaszania akcji serwisowych na naszym blogu pojawiały się komentarze sugerujące, że większość tych akcji to działania promocyjne, które mają zmusić klientów do wizyty w salonach i poznania nowej oferty producenta. To naprawdę nie jest takie głupie. Jaki miałoby to związek z wynikami sprzedaży?

W Toyocie rok fiskalny kończy się 31 marca, czyli wtedy kiedy kończy się pierwszy kwartał roku kalendarzowego, można więc przyjąć, że drugi kwartał w kalendarzu jest pierwszym kwartałem w Toyocie. Zagmatwane, wiem. W 2009 roku w pierwszym kwartale roku fiskalnego (kwiecień-czerwiec), Toyota w Ameryce Północnej, czyli tam gdzie przeprowadzana była większość akcji, przyniosła 850 milionów dolarów strat.

W tym samym okresie w roku 2010, Japończycy zarobili aż 2.2-miliarda dolarów. Spora część z zeszłorocznych strat była winą giełdy, która załamała się po kryzysie. Skąd jednak tak wysoki wzrost przychodów?

Tutaj właśnie odpowiadamy na pytanie - na kryzysie da się zarobić. Jak? Na przykład tak - klient oddający auto do ASO wchodzi do salonu i widzi, że nowy model dostępny jest z 20 procentowym rabatem, a to właśnie w związku z problemami. Klient dochodzi do wniosku, że stać go już na nowe auto, z którym na pewno nie będzie miał podobnych problemów, więc je kupuje. No dobrze, ale czy taki klient właśnie przez tą akcję serwisową nie stracił zaufania do marki?

Ostatnie badania przeprowadzone przez YouGov BrandIndex pokazują, że Toyota zyskała w oczach klientów właśnie na tym, że przedkłada ich dobro, ponad dobro firmy. Pamiętacie te wszystkie filmy z przeprosinami i informacje o tym, że salony będą otwarte non stop? Potęga PRu.

PS. Przez cały zeszły rok fiskalny, Toyota zarobiła dokładnie tyle samo ile w pierwszym kwartale tego roku. Gdybym to ja był właścicielem tej firmy...

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik