Ile być zapłacił za autopilota w swoim samochodzie?

Hakan Samuelsson, szef Volvo poinformował, że w niedalekiej przyszłości system autopilota będzie dodatkowo płatną opcją w samochodach szwedzkiej marki. Ma kosztować około 10 tys. dolarów.

Obraz
Marcin Łobodziński

Aby samochody premium były jeszcze bardziej premium, powinny być wyposażone w system autonomicznej jazdy z autopilotem, pozwalającym całkowicie się zrelaksować w fotelu kierowcy, przeczytać książkę lub obejrzeć film. Takie zdanie na temat luksusowych samochodów ma dyrektor generalny Volvo Cars Hakan Samuelsson.

W szwedzkich autach taka technika zawita w ciągu najbliższych pięciu lat z uwzględnieniem państw, w których jest odpowiednia infrastruktura drogowa. Będzie to dodatkowo płatna opcja kosztująca około 10 tys. dolarów, czyli w przeliczeniu na złotówki około 38 tys. zł. Spoglądając na cennik modelu S90 byłaby to zdecydowanie najdroższa opcja dla tego modelu. Dla przykładu, 18,7 tys. zł kosztuje audio klasy premium z nawigacją i asystentem parkowania.

We sierpniu firmy Volvo i Uber podpisały porozumienie, na mocy którego Uber będzie kupował od Volvo całkowicie autonomiczne pojazdy, skonstruowane do przewozu pasażerów. Obie firmy będą się dzielić swoją technologią i wdrażać własne rozwiązania w jednym pojeździe. Pierwsze testy samochodów bez kierowców rozpoczną się w Pittsburghu.

We wrześniu Volvo poinformowało o starcie programu Drive Me, zdaniem firmy - najbardziej zaawansowanego projektu jazdy autonomicznej na świecie, realizowanego na drogach publicznych. W Goeteborgu wyjechał na drogi publiczne autonomiczny model Volvo XC90. W projekcie chodzi o to by całkowicie odciążyć kierowcę od prowadzenia pojazdu, ale z zaznaczeniem, że autonomiczna jazda będzie realizowana wyłącznie na dostosowanych do tego drogach szwedzkiego miasta. Wkrótce podobne wdrożenia odbędą się w Londynie, a potem w wybranych miastach chińskich, z którymi są jeszcze prowadzone rozmowy na ten temat.

Jak myślicie, czy cena 38 tys. zł to dużo czy mało za opcję autonomicznej jazdy? Uwzględnijcie przy tym, że mowa o autach klasy premium, kosztujących przynajmniej 200 tys. zł. Ile wy zapłacilibyście za funkcję autopilota, pozwalającą się wam wyłączyć podczas jazdy w korku czy na autostradzie?

[polldaddy]9540757[/polldaddy]

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯