WAŻNE
TERAZ

"Tuska napędza Braun". Ekspert od sondazy o "geniuszu" premiera i "pułapce" dla PiS

Hyundai postawi na własne półprzewodniki, by w przyszłości być niezależnym od kryzysów

Współczesna gospodarka to sieć współzależności, o czym boleśnie przekonali się producenci samochodów, zmuszeni ograniczyć swoją działalność z powodu braku półprzewodników. Hyundai ma plan, jak uniknąć takich sytuacji w przyszłości.

Fabryki Hyundaia nie ucierpiały tak bardzo, jak niektóre zakłady konkurencjiFabryki Hyundaia nie ucierpiały tak bardzo, jak niektóre zakłady konkurencji
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Kryzys półprzewodnikowy mocno zatrząsł globalnym rynkiem motoryzacyjnym. Większość producentów poniosła spore straty, ale jest też kilka wyjątków, takich jak Tesla, Toyota i Hyundai, którym udało się utrzymać dotychczasową sprzedaż, a nawet ją zwiększyć.

Fakt, że Koreańczycy przeszli przez kryzys suchą nogą nie oznacza jednak, że zamierzają spocząć na laurach. Planami w rozmowie z Reutersem podzielił się dyrektor operacyjny koncernu, Jose Munoz, który przyznał, że sytuacja w Hyundaiu powoli się stabilizuje i czas pomyśleć nad rozwiązaniami, które zapobiegną podobnym problemom.

Munoz przyznaje, że firma musiała wstrzymać produkcję w niektórych zakładach, a najgorszy był sierpień i wrzesień. Hyundaiowi udało się jednak pozostać na powierzchni, gdyż nie odwoływał zamówień, a dostawcy — tacy jak Intel — szybko zareagowali zwiększeniem produkcji.

W planach jest jednak, by firma stała się bardziej niezależna od zewnętrznych podmiotów. "To zajmie zapewne wiele czasu i pochłonie sporo pracy, ale stawiamy na taką opcję" - mówi Munoz cytowany przez Reutersa.

Kluczową rolę w procesie ma odegrać Hyundai Mobis, czyli wewnętrzny oddział koncernu specjalizujący się w produkcji części zamiennych. Na razie nie sprecyzowano, kiedy i w jakim stopniu Hyundai ruszy z produkcją własnych mikroczipów. Sądząc po wypowiedziach Munoza, można jednak zakładać, że prędzej czy później to nastąpi.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀