Hiszpania zajęta. Nowa marka pobiła rywali ceną
Należąca do chińskiego kapitału brytyjska marka MG po pierwszym pełnym miesiącu w Hiszpanii może odtrąbić pełny sukces. Najtańszy w ofercie model ZS pokonał wszystkich – również rywali, mogących pochwalić się długą tradycją i dotychczasową tanią europejską markę.
28.01.2024 | aktual.: 28.01.2024 13:42
15 tys. euro za rodzinnego SUV-a to dobry argument. Na tyle dobry, że w Hiszpanii był w stanie pokonać brak przekonania do marki MG czy uprzedzenia związane z faktem, że choć rdzennie brytyjska, dziś należy ona do chińskich właścicieli. Auto wygląda jednak nieźle, a za bardzo atrakcyjne pieniądze oferuje niezłe wyposażenie. Wszystko to przełożyło się na błyskawiczny sukces.
Jak informuje Automotive News Europe, w grudniu 2023 r. MG ZS zdominowało hiszpański rynek z wynikiem 2563 samochodów. Na drugim miejscu uplasowało się Renault Clio, na które zdecydowało się 2360 klientów, a dalej znalazły się Dacia Sandero (2289 szt.), Hyundai Tucson (2087 szt.) oraz Toyota Corolla (1829 szt.).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wyniki z hiszpańskiego rynku pokazały, że dla klientów liczą się pieniądze, a nie sentymenty. W pierwszej dziesiątce zabrakło jakiegokolwiek modelu Seata czy Cupry, a jedynym reprezentantem Grupy Volkswagena był T-Roc, który z wynikiem 1774 sprzedanych sztuk znalazł się na szóstym miejscu.
Czas pokaże, czy w innych europejskich krajach pochód marki MG będzie równie imponujący. Wynik z Hiszpanii pokazuje jednak, że przywiązanie do tradycji czy zaufanie względem marki, które często przedstawiane są jako ważne dla europejskiego klienta, mogą być zdecydowanie przewartościowane. Jak widać, wszystko jest kwestią odpowiednio skalkulowanej oferty.