Hennessey Corvette Stingray HPE1000 Twin Turbo Concept (2013)

Największy tuner amerykańskich samochodów - Hennessey Performance - planuje już modyfikacje nowego Chevroleta Corvette Stingray. Ma być dostępna między innymi 1000-konna wersja.

Obraz
Olgierd Lachowski

Na razie są to tylko pomysły, jednak Hennessey prawie zawsze przekuwa je w rzeczywistość, więc chyba można być spokojnym o to, że niedługo zobaczymy ponad 1000-konnego potwora ze znaczkiem Chevroleta.

Na razie jeden z symboli amerykańskiej motoryzacji jest dostępny w jednej wersji silnikowej. Pod długą pokrywą znajduje się - tradycyjnie dla Stanów Zjednoczonych - widlasta "ósemka". To jednostka LT1, która odznacza się objętością skokową 6,2 l. Choć motor ma nadal przestarzały rozrząd z wałkiem w kadłubie i dwoma zaworami na cylinder, to wprowadzono już w nim bezpośredni wtrysk paliwa. Wolnossąca konstrukcja charakteryzuje się mocą 456 KM i momentem obrotowym 610 Nm.

Manualna bądź automatyczna skrzynia biegów zainstalowana jest przy tylnej osi, a więc wóz ma układ napędowy transaxle. Tego typu układ korzystnie wpływa na rozkład nacisków na osie samochodu, a co za tym idzie - na jego prowadzenie.

Ponad 450 KM to wystarczająco dużo, żeby maszyna przyspieszała do setki w 3,90 s i osiągała prędkość maksymalną 306 km/h. To jednak za mało dla firmy Hennessey Performance. Czołowy warsztat tuningowy z USA już wkrótce zamierza przebudowywać nowe Corvette. Dostępnych będzie kilka wersji mocy - prawdopodobnie nie wszystkie od razu.

Tuner planuje wprowadzenie wersji o mocy około 600 KM i odmiany nieco ponad 700-konnej. W obu za zwiększenie mocy będzie odpowiadała mechaniczna sprężarka typu Roots, którą produkuje firma Eaton.

W dalszych planach są kolejne dwa warianty superauta. Słabszy ma osiągać moc około 800 KM, a silnik mocniejszego będzie generował ponad 1000 KM! Tutaj sprawę przyrostu liczby koni mechanicznych załatwią dwie turbosprężarki ustawione w układzie równoległym. Amerykanie zaznaczają, że ze względu na duże obciążenia turbosprężarek zostaną zastosowane urządzenia z wysokowytrzymałymi łożyskami tocznymi.

Obraz

W modelu HPE600 poza doładowaniem silnik zyska tylko nową elektronikę i sportowe filtry powietrza. W wersji HPE700 dodatkowo obróbce zostaną poddane głowice i pojawią się nowe wałki rozrządu. W odmianie HPE800 poza zmianami z HPE700 będą też nowe tłoki, jeszcze lepiej obrobione głowice, nowy układ wtryskowy, międzystopniowe chłodnice powietrza doładowującego oraz nowy system zasilania w paliwo.

Najmocniejsze HPE1000 będzie miało wszystkie ulepszenia z HPE800. Co więcej, te przeróbki będą jeszcze bardziej zaawansowane. Ponadto w topowej odmianie zostanie zastosowany wyścigowy układ wydechowy (w słabszych jest po prostu sportowy).

Wśród opcjonalnych zmian ma znaleźć się pakiet stylistyczny z kompozytów węglowych, ceramiczne hamulce, w pełni regulowane amortyzatory Penske, opony Michelin, nowe felgi oraz detale uatrakcyjniające wnętrze.

Źródło: Hennessey

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik