GM zbudował największy tor testowy w Chinach

Chiński rynek motoryzacyjny rozwija się w zatrważającym tempie. Poza europejskimi producentami korzystają na tym także amerykańskie koncerny. Jednym z nich jest General Motors, który wraz ze swoimi chińskimi wspólnikami zbudował największy kompleks testowy w kraju.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Chiński rynek motoryzacyjny rozwija się w zatrważającym tempie. Poza europejskimi producentami korzystają na tym także amerykańskie koncerny. Jednym z nich jest General Motors, który wraz ze swoimi chińskimi wspólnikami zbudował największy kompleks testowy w kraju.

W sobotę 22 sierpnia koncern General Motors wraz ze swoimi chińskimi partnerami biznesowymi, do których należą m.in. SAIC oraz Pan Asia Technical Automotive Center, otworzył oficjalnie największy tor testowy w miejscowości Guangde, w Chinach. Całość to tak naprawdę ogromny owalny tor, wewnątrz którego ulokowano mniejsze obiekty.

Kompleks mierzy 5,67 km kw. i oficjalnie dostał nazwę Guangde Proving Ground, a budowa pochłonęła łącznie równowartość 253 mln dol. Według informacji podanych przez GM obiekt daje możliwość sprawdzania aut, symulując 67 różnych warunków drogowych. Dzięki długości 60 km wszystkich dróg w tej samej chwili może na nim przebywać 140 samochodów.

Obraz

Jakby tego było mało, wyróżnić można jeszcze kilka różnych sekcji tego kompleksu. Zaczynając od owalnego toru, poprzez długą prostą, obszar badania dźwięku wydawanego przez auto, aż do możliwości przeprowadzenia testów odporności na korozję.

Na terenie obiektu ulokowano także budynki laboratoryjne, hale testowe, zakłady naprawcze czy prywatne warsztaty. Przy okazji otwarcia obiektu GM ogłosił także, że właśnie sprzedał dwumilionowy samochód na rynku chińskim. Gratulujemy.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej