Genewa 2009: Tata Nano w wersji europejskiej

Patrząc na to zdjęcie nie mogę przestać się uśmiechać. Wszyscy doskonale wiemy jak wygląda najtańsze auto na świecie, mowa tutaj oczywiście o Tata Nano. Powyżej zaprezentowana jest wersja przeznaczona na rynek europejski. Czy tylko mi wydaje się, że wygląda jak sportowa odmiana wózka dziecięcego?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Patrząc na to zdjęcie nie mogę przestać się uśmiechać. Wszyscy doskonale wiemy jak wygląda najtańsze auto na świecie, mowa tutaj oczywiście o Tata Nano. Powyżej zaprezentowana jest wersja przeznaczona na rynek europejski. Czy tylko mi wydaje się, że wygląda jak sportowa odmiana wózka dziecięcego?

Nic bardziej mylnego. Samochód ten został odsłonięty dziś na Geneva Motor Show. Tata Motors postanowiło, że Nano na naszym kontynencie będzie dużo bardziej luksusowe. To może wydawać się śmieszne, ale wydłużono rozstaw osi, silnik w oryginalnej(indyjskiej) odmianie posiada dwa cylindry, dla Europy przewidziana jest wersja trzycylindrowa.

Podobnie jest wewnątrz. Deska rozdzielcza i "tapicerka" wykonane zostały z lepszej jakości materiałów, standardowo dostępne ma być wspomaganie kierownicy. Na liście opcjonalnego wyposażenia możemy znaleźć nawet poduszki powietrzne, ABS i system ESP.

Nano faktycznie zostało odmienione i na 14-calowych obręczach może z dumą wjechać na nasz rynek. Oczywiście pojawia się jedno "ale". W Indiach w kwietniu pojazd ten dostępny będzie za równowartość 1,600 euro. Przez te wszystkie "dodatki" podnoszące standard jak np. lusterko po stronie pasażera, cena nowego auta w Europie może wynieść nawet 5,000 euro. Czy to nie niszczy największej zalety tego małego rewolucjonisty?

Kupiłbyś Nano za ponad 20,000 złotych? No właśnie...[block position="inside"]10258[/block]

Źródło: www.autoblog.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej