Gdy seria to za mało – SKN TTS Stufe 3 (2010)

Już od zeszłego roku zajmująca się chiptuningiem firma SKN oferuje Audi TTS z nieco inną turbosprężarką. Dzięki temu auto jest mocniejsze o 70 KM od wersji bazowej. Jak modyfikacje wyglądają w szczegółach?

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Sportowe Audi TTS jest wyposażone w umieszczony poprzecznie silnik z grupy EA113. Ma on 4 cylindry o łącznej objętości skokowej 2,0 l. Dzięki turbosprężarce BorgWarner K03 w TTS jednostka napędowa ma moc 272 KM osiąganą przy 6000 obr./min i moment obrotowy 350 Nm w przedziale od 2500 do 5000 obr./min.

Audi TTS może być wyposażone w 6-biegową manualną skrzynię biegów (w tym przypadku) lub w zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynkę, również o 6 przełożeniach. Niezależnie od użytej skrzyni napęd w małym Audi przenoszony jest na wszystkie koła.

Opisywany dziś samochód został „uzbrojony” przez firmę SKN w pakiet numer 3. W ramach przeróbek zmieniana jest turbosprężarka na model Garrett GT28Z, wymieniane są wtryskiwacze paliwa, na nowo programowana centralna jednostka sterująca oraz wstawiany układ wydechowy Milltek wyposażony w sportowe reaktory katalityczne.

Obraz

Modyfikacje w Stufe 3 (tak nazywa się pakiet) prowadzą do wzrostu mocy do 345 KM, a maksymalnego momentu obrotowego do 477 Nm. Dzięki nim Audi jest sporo szybsze, bo jego prędkość maksymalna przekracza 280 km/h, zaś przyspieszenie do 100 km/h wynosi 4,60 s (auto seryjne potrzebuje 5,40 s).

Poza ulepszeniami silnika SKN oferuje montaż sportowego zawieszenia Bilstein PSS10 B16, dzięki któremu można nie tylko obniżyć samochód (w zakresie 20-40 mm), ale także kształtować charakterystykę pracy amortyzatorów.

Do lepszego zawieszenia można dokupić sportowe hamulce z 380-milimetrowymi tarczami i 6-tłoczkowymi zaciskami.

Tuner nie zmienia nic w nadwoziu TTS, ale daje możliwość zakupu innych felg, na przykład takich, jak zainstalowane z lewej strony wozu. Są to 20-calowe felgi Emotion Strada GT o szerokości 9,0”, do których dopasowano opony Vredestein 245/30 (z przodu i z tyłu).

Za tuning w wykonaniu SKN trzeba zapłacić łącznie 16 615 euro, ale każdy z zestawów można nabyć też oddzielnie. Szczegółowe ceny podane są pod danymi technicznymi.

Obraz

Osoby dysponujące grubszym portfelem i szukające większych wrażeń mogą się zwrócić do SKN z prośbą o montaż zestawu Stufe 4, który podniesie moc Audi do 401 KM. Niestety ani szczegóły, ani koszty modyfikacji w tym przypadku nie są podane.

Dane techniczne


  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 345 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 173,89 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 477 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 9,0 x 20”
  • Opony przednie: 245/30 R 20 Vredestein
  • Opony tylne: 245/30 R 20 Vredestein

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1395 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,04 kg/KM (seryjny – 5,13 kg/KM)
  • Długość: 4198 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Rozstaw osi: 2468 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,60 s
  • Prędkość maksymalna: Ponad 280 km/h

Koszty:


  • Tuning silnika: 6990 euro
  • Zawieszenie Bilstein wraz z montażem: 2277 euro
  • Hamulce: 4459 euro
  • Komplet kół (felgi i opony): 2889 euro

RAZEM: max.: 16 615 euro[block position="inside"]7951[/block]

Źródło: SKN

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut