Gdy seria to za mało – SKN TTS Stufe 3 (2010)

Już od zeszłego roku zajmująca się chiptuningiem firma SKN oferuje Audi TTS z nieco inną turbosprężarką. Dzięki temu auto jest mocniejsze o 70 KM od wersji bazowej. Jak modyfikacje wyglądają w szczegółach?

Gdy seria to za mało – SKN TTS Stufe 3 (2010)
Olgierd Lachowski

09.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:44

Obraz

Sportowe Audi TTS jest wyposażone w umieszczony poprzecznie silnik z grupy EA113. Ma on 4 cylindry o łącznej objętości skokowej 2,0 l. Dzięki turbosprężarce BorgWarner K03 w TTS jednostka napędowa ma moc 272 KM osiąganą przy 6000 obr./min i moment obrotowy 350 Nm w przedziale od 2500 do 5000 obr./min.

Audi TTS może być wyposażone w 6-biegową manualną skrzynię biegów (w tym przypadku) lub w zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynkę, również o 6 przełożeniach. Niezależnie od użytej skrzyni napęd w małym Audi przenoszony jest na wszystkie koła.

Opisywany dziś samochód został „uzbrojony” przez firmę SKN w pakiet numer 3. W ramach przeróbek zmieniana jest turbosprężarka na model Garrett GT28Z, wymieniane są wtryskiwacze paliwa, na nowo programowana centralna jednostka sterująca oraz wstawiany układ wydechowy Milltek wyposażony w sportowe reaktory katalityczne.

Obraz

Modyfikacje w Stufe 3 (tak nazywa się pakiet) prowadzą do wzrostu mocy do 345 KM, a maksymalnego momentu obrotowego do 477 Nm. Dzięki nim Audi jest sporo szybsze, bo jego prędkość maksymalna przekracza 280 km/h, zaś przyspieszenie do 100 km/h wynosi 4,60 s (auto seryjne potrzebuje 5,40 s).

Poza ulepszeniami silnika SKN oferuje montaż sportowego zawieszenia Bilstein PSS10 B16, dzięki któremu można nie tylko obniżyć samochód (w zakresie 20-40 mm), ale także kształtować charakterystykę pracy amortyzatorów.

Do lepszego zawieszenia można dokupić sportowe hamulce z 380-milimetrowymi tarczami i 6-tłoczkowymi zaciskami.

Tuner nie zmienia nic w nadwoziu TTS, ale daje możliwość zakupu innych felg, na przykład takich, jak zainstalowane z lewej strony wozu. Są to 20-calowe felgi Emotion Strada GT o szerokości 9,0”, do których dopasowano opony Vredestein 245/30 (z przodu i z tyłu).

Za tuning w wykonaniu SKN trzeba zapłacić łącznie 16 615 euro, ale każdy z zestawów można nabyć też oddzielnie. Szczegółowe ceny podane są pod danymi technicznymi.

Obraz

Osoby dysponujące grubszym portfelem i szukające większych wrażeń mogą się zwrócić do SKN z prośbą o montaż zestawu Stufe 4, który podniesie moc Audi do 401 KM. Niestety ani szczegóły, ani koszty modyfikacji w tym przypadku nie są podane.

Dane techniczne


  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 345 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 173,89 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 477 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 9,0 x 20”
  • Opony przednie: 245/30 R 20 Vredestein
  • Opony tylne: 245/30 R 20 Vredestein

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1395 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,04 kg/KM (seryjny – 5,13 kg/KM)
  • Długość: 4198 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Rozstaw osi: 2468 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,60 s
  • Prędkość maksymalna: Ponad 280 km/h

Koszty:


  • Tuning silnika: 6990 euro
  • Zawieszenie Bilstein wraz z montażem: 2277 euro
  • Hamulce: 4459 euro
  • Komplet kół (felgi i opony): 2889 euro

RAZEM: max.: 16 615 euro[block position="inside"]7951[/block]

Źródło: SKN

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)