WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

G-Power M3 GT2 S Hurricane (2017) - BMW na Nürburgring i na co dzień

To samochód stworzony głównie z myślą o podróżowaniu w jak najszybszym tempie po torze Nürburgring Nordshleife, ale przygotowano je w taki sposób, że nie trzeba go brać na lawetę podczas takiego wypadu. Wbrew pozorom to BMW M3 jest dopuszczone do ruchu drogowego.

Duże poszerzenia nadkoli, szerokie ogumienie i ogromne skrzydło z tyłu sugerują, że to nieoklejone auto wyścigowe. Jednak wbrew pozorom jest to normalny samochód drogowy, stanowiący wizytówkę niemieckiego tunera G-Power. Tym razem firma pokazała, na co ją stać w zakresie kompleksowych modyfikacji aut sportowych, a przy okazji zaprezentowała swój najnowszy produkt, jakim jest innowacyjna sprężarka ASA T1-724.Duże poszerzenia nadkoli, szerokie ogumienie i ogromne skrzydło z tyłu sugerują, że to nieoklejone auto wyścigowe. Jednak wbrew pozorom jest to normalny samochód drogowy, stanowiący wizytówkę niemieckiego tunera G-Power. Tym razem firma pokazała, na co ją stać w zakresie kompleksowych modyfikacji aut sportowych, a przy okazji zaprezentowała swój najnowszy produkt, jakim jest innowacyjna sprężarka ASA T1-724.
Marcin Łobodziński
Urządzenie to jest zaprojektowane i wykonane przez G-Power, który przygotował również cały silnik pod nowe parametry jakie daje sprężarka. Te są imponujące, ponieważ jednostka, która seryjnie ma 420 KM zostaje wzmocniona o 300 KM, czyli do 720 KM rozwijanych przy 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm. To oczywiście silnik V8 4.0, który był fabrycznie montowany w poprzedniej generacji M3. Tego auta użył tuner do modyfikacji na tzw. rynek aftermarket. Osoby, którym zależy na wzmocnieniu swojego kilkuletniego auta, mogą zawsze liczyć na G-Power.
Urządzenie to jest zaprojektowane i wykonane przez G-Power, który przygotował również cały silnik pod nowe parametry jakie daje sprężarka. Te są imponujące, ponieważ jednostka, która seryjnie ma 420 KM zostaje wzmocniona o 300 KM, czyli do 720 KM rozwijanych przy 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm. To oczywiście silnik V8 4.0, który był fabrycznie montowany w poprzedniej generacji M3. Tego auta użył tuner do modyfikacji na tzw. rynek aftermarket. Osoby, którym zależy na wzmocnieniu swojego kilkuletniego auta, mogą zawsze liczyć na G-Power.
Zmiany oczywiście nie mogły ograniczyć się do montażu sprężarki. Wyjęto całe wnętrze silnika, czyli układ korbowy i wymieniono na zupełnie nowy. Dzięki temu wzrosła nie tylko jego wytrzymałość, ale i pojemność skokowa do 4,5 litra. Od podstaw zaprojektowano także cały układ dolotowy i wydechowy. Ten drugi zachował jednak oryginalny wygląd.
Zmiany oczywiście nie mogły ograniczyć się do montażu sprężarki. Wyjęto całe wnętrze silnika, czyli układ korbowy i wymieniono na zupełnie nowy. Dzięki temu wzrosła nie tylko jego wytrzymałość, ale i pojemność skokowa do 4,5 litra. Od podstaw zaprojektowano także cały układ dolotowy i wydechowy. Ten drugi zachował jednak oryginalny wygląd.
Samochód ma jeździć po torze, i to skutecznie, więc nie obeszło się bez modyfikacji innych podzespołów. Całkowicie nowy jest na przykład tylny most. Nie tylko musiał zostać wzmocniony, ale także dostał chłodzoną obudowę mechanizmu różnicowego. Zastosowano nawet chłodnicę jego oleju.
Samochód ma jeździć po torze, i to skutecznie, więc nie obeszło się bez modyfikacji innych podzespołów. Całkowicie nowy jest na przykład tylny most. Nie tylko musiał zostać wzmocniony, ale także dostał chłodzoną obudowę mechanizmu różnicowego. Zastosowano nawet chłodnicę jego oleju.
Osiągi? Jedyne co tuner podał to przyspieszenie do 200 km/h, które ma trwać 9,8 s. Prędkość maksymalna jest uzależniona od wyboru przełożenia głównego, ale jeżeli komuś zależy na wartości 330 km/h, nie będzie z tym najmniejszego problemu.
Osiągi? Jedyne co tuner podał to przyspieszenie do 200 km/h, które ma trwać 9,8 s. Prędkość maksymalna jest uzależniona od wyboru przełożenia głównego, ale jeżeli komuś zależy na wartości 330 km/h, nie będzie z tym najmniejszego problemu.
Nadwozie otrzymało zmodyfikowane pod kątem przepływu powietrza zderzaki, a o docisk ma dbać duże tylne skrzydło. Większość poszycia wymieniono na odpowiedniki wykonane z kompozytów węglowych.
Nadwozie otrzymało zmodyfikowane pod kątem przepływu powietrza zderzaki, a o docisk ma dbać duże tylne skrzydło. Większość poszycia wymieniono na odpowiedniki wykonane z kompozytów węglowych.
Przyczepność leży w gestii ogumienia o rozmiarach 295/30 ZR19 z przodu i 325/30 ZR19 z tyłu. Jednak to nie wszystko. Całe zawieszenie z pełną regulacją tłumienia zostało zestrojone pod kątem Północnej Pętli toru Nürburgring. Nie znajdziecie w nim elementów gumowych, ponieważ zastąpiono je poliuretanem i stalowymi częściami, tzw. uniballe. Aby samochód mógł normalnie poruszać się po publicznych drogach, wyposażono go w system pneumatyczny szybko podnoszący zawieszenie, gdy trzeba podjechać pod krawężnik czy przejechać próg zwalniający.
Przyczepność leży w gestii ogumienia o rozmiarach 295/30 ZR19 z przodu i 325/30 ZR19 z tyłu. Jednak to nie wszystko. Całe zawieszenie z pełną regulacją tłumienia zostało zestrojone pod kątem Północnej Pętli toru Nürburgring. Nie znajdziecie w nim elementów gumowych, ponieważ zastąpiono je poliuretanem i stalowymi częściami, tzw. uniballe. Aby samochód mógł normalnie poruszać się po publicznych drogach, wyposażono go w system pneumatyczny szybko podnoszący zawieszenie, gdy trzeba podjechać pod krawężnik czy przejechać próg zwalniający.
Wnętrze również przypomina wyścigowe. Niemal wszystko obszyto tu alcantarą, a o bezpieczeństwo dba pełna klatka, kubełkowe fotele, szelkowe pasy, a nawet takie elementy jak główny wyłącznik prądu czy system gaśniczy. Warto zaznaczyć, że samochód jest tylko dwuosobowy, ponieważ wyjęto tylną kanapę.
Wnętrze również przypomina wyścigowe. Niemal wszystko obszyto tu alcantarą, a o bezpieczeństwo dba pełna klatka, kubełkowe fotele, szelkowe pasy, a nawet takie elementy jak główny wyłącznik prądu czy system gaśniczy. Warto zaznaczyć, że samochód jest tylko dwuosobowy, ponieważ wyjęto tylną kanapę.
Wyścigówka na drogi publiczne? W ten sposób mógłby sprzedawać G-Power swój najnowszy produkt. Jego cena to 292 883 euro, czyli 1,23 mln zł. To cena za gotowy samochód, taki jak na zdjęciach.
Wyścigówka na drogi publiczne? W ten sposób mógłby sprzedawać G-Power swój najnowszy produkt. Jego cena to 292 883 euro, czyli 1,23 mln zł. To cena za gotowy samochód, taki jak na zdjęciach.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Będą nowe uprawnienia na prawo jazdy kat. B. Rząd podał wstępną datę
Będą nowe uprawnienia na prawo jazdy kat. B. Rząd podał wstępną datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Thule prezentuje nowy boks bagażowy na hak. Arcos XL będzie idealny na zimowe wyjazdy
Thule prezentuje nowy boks bagażowy na hak. Arcos XL będzie idealny na zimowe wyjazdy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯