Fordy Puma, Kuga i Explorer w Polsce. Co przyniesie przyszłość?

5 grudnia odbyła się polska premiera 3 ważnych modeli Forda, które do oferty wejdą w 2020 roku. Są to miejski crossover Puma, kompaktowy SUV o znanej nazwie Kuga oraz największe auto osobowe marki - pełnowymiarowy SUV Explorer. Dowiedzieliśmy się też trochę o przyszłości marki.

Trzy SUV-y Forda pokazano w Warszawie.Trzy SUV-y Forda pokazano w Warszawie.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Marcin Łobodziński
15

Przy okazji prezentacji wspomnianej trójki Ford uchylił rąbka tajemnicy na temat przyszłości całej firmy. Przede wszystkim złożył deklarację, że zostanie samodzielną marką. Pomimo współpracy z Volkswagenem w segmencie aut użytkowych, nie będzie to w żadnym stopniu przejmowanie akcji. Firmy podzielą się pracą nad nowymi modelami, z którymi obu producentom idzie najlepiej. Te mniejsze oraz pick-upy będą tworzone przez Forda, natomiast większymi furgonami zajmie się niemiecki producent.

Współpraca będzie też na innym polu. Volkswagen potrzebuje technologii autonomicznych, w które Ford już sporo zainwestował. Ford nie ma natomiast platformy dla tańszych modeli elektrycznych, a taką ma Volkswagen. Planem Forda jest stworzenie oferty składającej się z 16 zelektryfikowanych samochodów do 2022 roku. Dotyczy to każdego segmentu, w tym aut dostawczych. Koronnym modelem ma być oczywiście nowy Mustang Mach-E.

Ford Puma wygląda świetnie. Może być crossoverem, który przekona do siebie nieprzekonanych.
Ford Puma wygląda świetnie. Może być crossoverem, który przekona do siebie nieprzekonanych. © fot. Mariusz Zmysłowski

Jednak to nie elektryczny Mustang był gwiazdą wieczoru, lecz trzy inne SUV-y. Ford przewiduje jeszcze większy wzrost w tej klasie i niebawem całkowitą dominację aut typu SUV/crossover. To dlatego przygotował małą Pumę, która ma być piękna i jednocześnie maksymalnie przestronna oraz funkcjonalna pomimo ograniczonych wymiarów. I właściwie po wstępnych oględzinach moim zdaniem autko takie jest. Pomimo że bazuje na podwoziu Fiesty, w niektórych obszarach, zwłaszcza bagażnika, odpowiada samochodom kompaktowym.

Z kolei Kuga będzie najbardziej zaawansowanym techniczne modelem Forda. Wyposażona będzie w każdy zelektryfikowany rodzaj napędu - mikrohybryda, zwykła hybryda i plug-in - a także pakiet systemów bezpieczeństwa, który będzie wyznaczał poprzeczkę dla kolejnych nowości marki.

Całkowicie nowa Kuga jest technicznie najbardziej zaawansowanym modelem Forda.
Całkowicie nowa Kuga jest technicznie najbardziej zaawansowanym modelem Forda. © fot. Mariusz Zmysłowski

Explorer to zupełnie inny typ samochodu. Amerykański tak bardzo, że po otwarciu drzwi już czuć powiew zza Oceanu. Ale i on będzie zelektryfikowany - dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym plug-in o łącznej mocy 457 KM. Ciekawe jak wypadnie na tle takiego "prymitywa" jak Jeep Grand Cherokee SRT.

Jego wnętrze jest ogromne. Tak duże, że spory wyświetlacz systemu multimedialnego wydaje się o połowę za mały. Z tyłu można podróżować w warunkach luksusowych, a trzeci rząd siedzeń wyposażono w zaczepy isofix. Rodziny 2+4 będą zadowolone.

Explorer to samochód skierowany do miłośników amerykańskiej motoryzacji. Ma mocny i prawdopodobnie oszczędny napęd. Może być hitem.
Explorer to samochód skierowany do miłośników amerykańskiej motoryzacji. Ma mocny i prawdopodobnie oszczędny napęd. Może być hitem. © fot. Mariusz Zmysłowski

Każdy z trzech aut będzie miał swoją rynkową premierę w 2020 roku. Na razie wiemy, że w pierwszej kolejności wystartuje Puma, a wiosną dołączą dwa pozostałe. Pierwsze wrażenia z jazdy nową Pumą poznamy w styczniu. Klienci już mogą zamawiać te samochody u dealerów. A propos nich, to na razie polski importer pozostanie niezależny, choć w Europie już tworzą się klastry podzielone na regiony, a nie państwa.

Zdjęcia w artykule zostały wykonane smartfonem Samsung Galaxy S10+

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/19] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Wystartował wyścig w Le Mans. Porsche i Polacy zaczęli wzorowo
Wystartował wyścig w Le Mans. Porsche i Polacy zaczęli wzorowo
Alfa Romeo i Maserati chcą razem tworzyć auta - jest plan ratunkowy dla obu marek
Alfa Romeo i Maserati chcą razem tworzyć auta - jest plan ratunkowy dla obu marek
Będzie drożej. Mamy prognozy cen paliw
Będzie drożej. Mamy prognozy cen paliw
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Kod 01 na prawie jazdy. Sprawdź, jeśli jeździsz w soczewkach lub okularach
Kod 01 na prawie jazdy. Sprawdź, jeśli jeździsz w soczewkach lub okularach
Kary dla kierowców w górę. Zapomnisz i zapłacisz ponad 9600 zł
Kary dla kierowców w górę. Zapomnisz i zapłacisz ponad 9600 zł
Nowe znaki w Polsce. Lepiej wiedzieć, co nakazują
Nowe znaki w Polsce. Lepiej wiedzieć, co nakazują
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Nawet 500 zł miesięcznie za stare auto. Opłata wchodzi w 2026 r.
Nawet 500 zł miesięcznie za stare auto. Opłata wchodzi w 2026 r.
Paliwo tańsze o 50 gr. Pierwsza firma ujawniła wakacyjną promocję
Paliwo tańsze o 50 gr. Pierwsza firma ujawniła wakacyjną promocję
To już się dzieje. Chińskie auto oficjalnym rekordzistą Nürburgringu
To już się dzieje. Chińskie auto oficjalnym rekordzistą Nürburgringu
BMW wycofuje słabszą wersję XM. Od teraz będzie tylko topowa
BMW wycofuje słabszą wersję XM. Od teraz będzie tylko topowa