Fiat żegna diesla w modelach Panda i 500. Ciekawe alternatywy w planach

Uśmiercania diesla ciąg dalszy. Kolejna marka wycofuje silniki wysokoprężne ze swoich modeli. Tym razem jest to Fiat, który ograniczy ofertę jednostek w gamie Pandy i 500.

Diesel miał najwięcej sensu w uterenowionych wersjach Pandy.Diesel miał najwięcej sensu w uterenowionych wersjach Pandy.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Raczej nie jest to wiadomość, która kogokolwiek zmartwi, ponieważ Panda i 500 z dieslem, już dawno zniknęły z niektórych rynków. Teraz jednak podjęto decyzję o całkowitym zaprzestaniu ich produkcji. Jak donosi Automotive News Europe, w salonach zalegają jeszcze egzemplarze napędzane silnikiem wysokoprężnym. To ostatnia szansa, aby je nabyć.

Zarówno Panda, jak i 500 należą do segmentu aut miejskich, w którym diesle nigdy nie wiodły prymu. Pewnie dlatego zainteresowanie klientów było marginalne. W statystykach sprzedaży z pierwszej połowy tego roku, diesle stanowiły zaledwie 14 proc. całej sprzedaży Pandy. W przypadku 500 było jeszcze gorzej, gdyż wynik ten wyniósł tylko 4 proc.

Od teraz klienci chętni na miejskiego fiata będą skazani na silniki benzynowe. Zmieni się to jednak w okolicach 2020 roku. Wówczas w gamie modelu 500 zagościć ma napęd elektryczny, który wydaje się świetnym pomysłem w przypadku małego mieszczucha, a aktualnie dostępny jest tylko w Ameryce. Przyszłość Pandy pozostaje natomiast nieznana. Niewykluczone jednak, że kiedyś pod jej maską umieszczona zostanie hybryda.

Warto wspomnieć, że zarówno Panda, jak i 500 są najważniejszymi modelami Fiata w Europie. Łącznie stanowią aż 47 proc. całej sprzedaży marki na Starym Kontynencie. Wątpliwe jednak, aby rezygnacja z diesli znacząco wpłynęła na ich popularność. Włosi po prostu dostosowują się do zmian, jakie obecnie zachodzą w rynku. Te z kolei spowodowane są stale zaostrzanymi normami emisji spalin i słabym wizerunkiem diesla spowodowanym aferą spalinową.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów