Fiat żegna diesla w modelach Panda i 500. Ciekawe alternatywy w planach

Uśmiercania diesla ciąg dalszy. Kolejna marka wycofuje silniki wysokoprężne ze swoich modeli. Tym razem jest to Fiat, który ograniczy ofertę jednostek w gamie Pandy i 500.

Diesel miał najwięcej sensu w uterenowionych wersjach Pandy.Diesel miał najwięcej sensu w uterenowionych wersjach Pandy.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Raczej nie jest to wiadomość, która kogokolwiek zmartwi, ponieważ Panda i 500 z dieslem, już dawno zniknęły z niektórych rynków. Teraz jednak podjęto decyzję o całkowitym zaprzestaniu ich produkcji. Jak donosi Automotive News Europe, w salonach zalegają jeszcze egzemplarze napędzane silnikiem wysokoprężnym. To ostatnia szansa, aby je nabyć.

Zarówno Panda, jak i 500 należą do segmentu aut miejskich, w którym diesle nigdy nie wiodły prymu. Pewnie dlatego zainteresowanie klientów było marginalne. W statystykach sprzedaży z pierwszej połowy tego roku, diesle stanowiły zaledwie 14 proc. całej sprzedaży Pandy. W przypadku 500 było jeszcze gorzej, gdyż wynik ten wyniósł tylko 4 proc.

Od teraz klienci chętni na miejskiego fiata będą skazani na silniki benzynowe. Zmieni się to jednak w okolicach 2020 roku. Wówczas w gamie modelu 500 zagościć ma napęd elektryczny, który wydaje się świetnym pomysłem w przypadku małego mieszczucha, a aktualnie dostępny jest tylko w Ameryce. Przyszłość Pandy pozostaje natomiast nieznana. Niewykluczone jednak, że kiedyś pod jej maską umieszczona zostanie hybryda.

Warto wspomnieć, że zarówno Panda, jak i 500 są najważniejszymi modelami Fiata w Europie. Łącznie stanowią aż 47 proc. całej sprzedaży marki na Starym Kontynencie. Wątpliwe jednak, aby rezygnacja z diesli znacząco wpłynęła na ich popularność. Włosi po prostu dostosowują się do zmian, jakie obecnie zachodzą w rynku. Te z kolei spowodowane są stale zaostrzanymi normami emisji spalin i słabym wizerunkiem diesla spowodowanym aferą spalinową.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯