Fiat 500 (2022): cennik i opis wersji
Włoski maluch to samochód, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Ile Włosi żądają za "pięćsetkę" i co można dostać w zamian?
04.12.2022 | aktual.: 07.12.2022 08:57
Kultowy Fiat 500 jest w świecie współczesnej motoryzacji chyba najbardziej udanym nawiązaniem do historycznego modelu. Mimo lat na rynku model ten przeszedł nieliczne, wręcz kosmetyczne zmiany i wciąż prezentuje się atrakcyjnie. Nie dająca się pomylić z niczym "pięćsetka" ma długość 357,1 cm, szerokość 189,3 cm i wysokość 148,8 cm. Pojemność bagażnika wynosi tu jedynie 185 l, ale nie powinno to budzić zdziwienia. W końcu mówimy o naprawdę niewielkim aucie.
Sercem Fiata 500 jest benzynowy silnik o pojemności 1,0 l z układem miękkiej hybrydy. Jednostka napędowa oddaje do dyspozycji kierowcy moc 70 KM, trafiającą na przednie koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Katalogowo, w cyklu WLTP, średnie spalanie samochodu wynosi 4,6 l/100 km. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 13,8 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 167 km/h. Atutem Fiata 500 jest jego zwrotność. Średnica zawracania wynosi 9,3 m.
Fiat 500 występuje w trzech odmianach wyposażenia. Oto co oferują poszczególne wersje:
Fiat 500 – od 67 000 zł
Najważniejsze elementy wyposażenia:
- felgi stalowe 14",centralny zamek,
- funkcja Android Auto i Apple CarPlay,
- klimatyzacja manualna,
- poduszka powietrzna kolanowa kierowcy,
- system multimedialny Uconnect z 7" ekranem dotykowym, Bluetooth, DAB i USB,
- tempomat,
- elektrycznie sterowane szyby przednie.
Fiat 500 RED – od 74 900 zł
Najważniejsze elementy wyposażenia (zamiast lub ponadto):
- felgi aluminiowe 16",
- RED Kit by MOPAR (Obudowa kluczyka, dozownik na żel, dywaniki, filtr kabinowy),
- dach szklany panoramiczny stały z roletą przeciwsłoneczną.
Fiat 500 Dolcevita – od 78 000 zł
Najważniejsze elementy wyposażenia (zamiast lub ponadto):
- klimatyzacja automatyczna jednostrefowa,
- system multimedialny Uconnect z nawigacją, 7" ekranem dotykowym, Bluetooth, DAB i USB,
- czujnik zmierzchu oraz czujnik deszczu,
- czujniki parkowania tylne,
- chromowana końcówka wydechu,
- przyciemniane tylne szyby.
Ciekawą alternatywą dla klasycznie napędzanej "pięćsetki" jest Fiat 500 w wersji elektrycznej.