Fiat 500 (2022): cennik i opis wersji

Włoski maluch to samochód, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Ile Włosi żądają za "pięćsetkę" i co można dostać w zamian?

Fiat 500Fiat 500
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Fiat
Tomasz Budzik

Kultowy Fiat 500 jest w świecie współczesnej motoryzacji chyba najbardziej udanym nawiązaniem do historycznego modelu. Mimo lat na rynku model ten przeszedł nieliczne, wręcz kosmetyczne zmiany i wciąż prezentuje się atrakcyjnie. Nie dająca się pomylić z niczym "pięćsetka" ma długość 357,1 cm, szerokość 189,3 cm i wysokość 148,8 cm. Pojemność bagażnika wynosi tu jedynie 185 l, ale nie powinno to budzić zdziwienia. W końcu mówimy o naprawdę niewielkim aucie.

Sercem Fiata 500 jest benzynowy silnik o pojemności 1,0 l z układem miękkiej hybrydy. Jednostka napędowa oddaje do dyspozycji kierowcy moc 70 KM, trafiającą na przednie koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Katalogowo, w cyklu WLTP, średnie spalanie samochodu wynosi 4,6 l/100 km. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 13,8 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 167 km/h. Atutem Fiata 500 jest jego zwrotność. Średnica zawracania wynosi 9,3 m.

Fiat 500 występuje w trzech odmianach wyposażenia. Oto co oferują poszczególne wersje:

Fiat 500 – od 67 000 zł

Najważniejsze elementy wyposażenia:

  • felgi stalowe 14",centralny zamek,
  • funkcja Android Auto i Apple CarPlay,
  • klimatyzacja manualna,
  • poduszka powietrzna kolanowa kierowcy,
  • system multimedialny Uconnect z 7" ekranem dotykowym, Bluetooth, DAB i USB,
  • tempomat,
  • elektrycznie sterowane szyby przednie.

Fiat 500 RED – od 74 900 zł

Najważniejsze elementy wyposażenia (zamiast lub ponadto):

  • felgi aluminiowe 16",
  • RED Kit by MOPAR (Obudowa kluczyka, dozownik na żel, dywaniki, filtr kabinowy),
  • dach szklany panoramiczny stały z roletą przeciwsłoneczną.

Fiat 500 Dolcevita – od 78 000 zł

Najważniejsze elementy wyposażenia (zamiast lub ponadto):

  • klimatyzacja automatyczna jednostrefowa,
  • system multimedialny Uconnect z nawigacją, 7" ekranem dotykowym, Bluetooth, DAB i USB,
  • czujnik zmierzchu oraz czujnik deszczu,
  • czujniki parkowania tylne,
  • chromowana końcówka wydechu,
  • przyciemniane tylne szyby.

Ciekawą alternatywą dla klasycznie napędzanej "pięćsetki" jest Fiat 500 w wersji elektrycznej.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀