Fiat 500 (2022): cennik i opis wersji

Włoski maluch to samochód, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Ile Włosi żądają za "pięćsetkę" i co można dostać w zamian?

Fiat 500Fiat 500
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Fiat
Tomasz Budzik

Kultowy Fiat 500 jest w świecie współczesnej motoryzacji chyba najbardziej udanym nawiązaniem do historycznego modelu. Mimo lat na rynku model ten przeszedł nieliczne, wręcz kosmetyczne zmiany i wciąż prezentuje się atrakcyjnie. Nie dająca się pomylić z niczym "pięćsetka" ma długość 357,1 cm, szerokość 189,3 cm i wysokość 148,8 cm. Pojemność bagażnika wynosi tu jedynie 185 l, ale nie powinno to budzić zdziwienia. W końcu mówimy o naprawdę niewielkim aucie.

Sercem Fiata 500 jest benzynowy silnik o pojemności 1,0 l z układem miękkiej hybrydy. Jednostka napędowa oddaje do dyspozycji kierowcy moc 70 KM, trafiającą na przednie koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Katalogowo, w cyklu WLTP, średnie spalanie samochodu wynosi 4,6 l/100 km. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 13,8 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 167 km/h. Atutem Fiata 500 jest jego zwrotność. Średnica zawracania wynosi 9,3 m.

Fiat 500 występuje w trzech odmianach wyposażenia. Oto co oferują poszczególne wersje:

Fiat 500 – od 67 000 zł

Najważniejsze elementy wyposażenia:

  • felgi stalowe 14",centralny zamek,
  • funkcja Android Auto i Apple CarPlay,
  • klimatyzacja manualna,
  • poduszka powietrzna kolanowa kierowcy,
  • system multimedialny Uconnect z 7" ekranem dotykowym, Bluetooth, DAB i USB,
  • tempomat,
  • elektrycznie sterowane szyby przednie.

Fiat 500 RED – od 74 900 zł

Najważniejsze elementy wyposażenia (zamiast lub ponadto):

  • felgi aluminiowe 16",
  • RED Kit by MOPAR (Obudowa kluczyka, dozownik na żel, dywaniki, filtr kabinowy),
  • dach szklany panoramiczny stały z roletą przeciwsłoneczną.

Fiat 500 Dolcevita – od 78 000 zł

Najważniejsze elementy wyposażenia (zamiast lub ponadto):

  • klimatyzacja automatyczna jednostrefowa,
  • system multimedialny Uconnect z nawigacją, 7" ekranem dotykowym, Bluetooth, DAB i USB,
  • czujnik zmierzchu oraz czujnik deszczu,
  • czujniki parkowania tylne,
  • chromowana końcówka wydechu,
  • przyciemniane tylne szyby.

Ciekawą alternatywą dla klasycznie napędzanej "pięćsetki" jest Fiat 500 w wersji elektrycznej.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Uciekał przed policją, choć sam nie wiedział dlaczego. Skończył w rowie
Uciekał przed policją, choć sam nie wiedział dlaczego. Skończył w rowie
Najtańsze paliwo najbardziej podrożeje. Eksperci podali o ile
Najtańsze paliwo najbardziej podrożeje. Eksperci podali o ile
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Forza Horizon 6 przeniesie graczy do Japonii. Jest zwiastun
Forza Horizon 6 przeniesie graczy do Japonii. Jest zwiastun
Tysiące Niemców stracą pracę. Motoryzacyjny gigant podjął decyzję
Tysiące Niemców stracą pracę. Motoryzacyjny gigant podjął decyzję
Test: Volkswagen California T7. Wszystko, za co ją lubię i kilka rzeczy, które bym zmienił
Test: Volkswagen California T7. Wszystko, za co ją lubię i kilka rzeczy, które bym zmienił
12 lat i diesel pod maską. Ulubione auta Polaków
12 lat i diesel pod maską. Ulubione auta Polaków
Były gwiazdor F1 sprzedaje swojego Astona. Sam lakier kosztował krocie
Były gwiazdor F1 sprzedaje swojego Astona. Sam lakier kosztował krocie
Audi Q9 oficjalnie potwierdzone. Wiemy, kiedy zadebiutuje
Audi Q9 oficjalnie potwierdzone. Wiemy, kiedy zadebiutuje
Chiny idą jak po swoje. Pokonali już Audi i Renault
Chiny idą jak po swoje. Pokonali już Audi i Renault