Ferrari prezentuje kawałek modelu F70 [Paryż 2012]
Ferrari zapowiadało, że pokaże następcę modelu Enzo przed końcem tego roku. Do Paryża firma z Maranello przywiozła jednak tylko kadłub nowego super samochodu. Ale za to jaki.
29.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:02
Ferrari zapowiadało, że pokaże następcę modelu Enzo przed końcem tego roku. Do Paryża firma z Maranello przywiozła jednak tylko kadłub nowego super samochodu. Ale za to jaki.
Możliwe, że nowe Ferrari, znane na razie pod kodowym oznaczeniem F70, zobaczymy na początku przyszłego roku, w styczniu w Detroit lub w marcu w Genewie. Scuderia bardzo długo każe czekać na następcę Enzo, którego produkcja zakończyła się w 2004 r. po wytworzeniu 400 egzemplarzy.
Włoska firma ma już w swojej ofercie auto, które z powodzeniem może uchodzić za flagowy model. Jest to F12Berlinetta, najmocniejszy drogowy samochód stworzony przez Ferrari, dysponujący 740 KM. Tyle tylko, że jest to gran turismo, a tradycja nakazuje, żeby najwyższy model w gamie był pojazdem z silnikiem zamontowanym centralnie.
Taki właśnie będzie F70, który podobno ma być napędzany 800-konnym motorem V12. Szef Ferrari Amedeo Felisa nie zdradził podczas Paris Motor Show 2012, ile dokładnie będzie wyciągała jednostka. Zapowiedział za to, że będzie ona współpracowała z silnikiem elektrycznym. Układ HY-KERS ma zapewniać dodatkowych 100 KM i pozwolić na zredukowanie emisji CO2 o 35 %.
Na razie Ferrari F70 mogliśmy oglądać tylko na fotografiach szpiegowskich. Samochód za każdym razem był bardzo mocno zamaskowany, trudno więc stwierdzić czy jakiekolwiek elementy zamontowane w testowych egzemplarzach znajdą się w seryjnym modelu. Jeśli tak, to pojazd będzie miał reflektory podobne do tych z FF.
W Paryżu Ferrari pokazało monocoque F70, stworzony przy wykorzystaniu rozwiązań rodem z Formuły 1. Nad kompozytową ramą pracował sztab Rory'ego Byrne'a. Inżynier z RPA odpowiada za stworzenie bolidów, które zapewniły marce 11 tytułów mistrzowskich w klasyfikacji konstruktorów i kierowców.
Korpus został wykonany z 4. różnych rodzajów włókna węglowego i jest ręcznie laminowany. Podstawowym materiałem użytym do budowy konstrukcji nośnej jest włókno T800, wzmacniane węglowym włóknem jednokierunkowym T800UD. Dla zachowania niskiej masy, również konstrukcja podwozia i elementy poprzeczne zostały wykonane z włókna węglowego (M46J).
Części ważne ze względu na bezpieczeństwo bierne powstały z T1000, używanego m.in. do konstruowania nosów bolidów F1. Z kolei ochronna płyta pod podwoziem to mieszanka włókna węglowego i Kevlaru.
W porównaniu do Enzo, Ferrari F70 ma być o 27 % bardziej odporne na skręcanie. Rama jest o 20 % lżejsza. Według spekulacji, cały samochód ma ważyć mniej niż 1200 kg i rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 2,5 s. Jego prędkość maksymalna ma być wyższa niż 400 km/h.
From Formula 1 to GT: the birth of the carbon chassis for the new limited edition Ferrari
F1 carbon chassis for the new limited edition Ferrari - Technical video
Źródło: Carscoop • Ferrari