Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale - wyjątkowa maszyna wystawiona na sprzedaż

Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale - wyjątkowa maszyna wystawiona na sprzedaż01.12.2015 11:41
Powstały zaledwie 22 egzemplarze 250 Europy, z czego tylko cztery dostały nadwozia od Vignale. To czyni ten wóz jednym z najrzadszych Ferrari w historii marki.
Powstały zaledwie 22 egzemplarze 250 Europy, z czego tylko cztery dostały nadwozia od Vignale. To czyni ten wóz jednym z najrzadszych Ferrari w historii marki.

RM Sohteby's wystawiło na licytację wyjątkowy, klasyczny model Ferrari. Jest to 250 GT Europa Coupé zaprojektowane przez Michelottiego i wykonane przez Vignale. Ten niezwykły okaz wart jest miliony. Co czyni go unikatowym?

Pod jego maską pracuje 3-litrowe V12 o mocy około 200 KM. Jednostka zasilana jest przez gaźniki Weber 36 DCZ/3. Moc generowana przez widlastą dwunastkę trafia na koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni biegów.
Pod jego maską pracuje 3-litrowe V12 o mocy około 200 KM. Jednostka zasilana jest przez gaźniki Weber 36 DCZ/3. Moc generowana przez widlastą dwunastkę trafia na koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni biegów.
Przedstawiony na zdjęciach egzemplarz nosi numer nadwozia 0131 EU. Został on zaprezentowany w styczniu 1954 roku w Nowym Jorku w Madison Square Garden. Następnie przemalowano go na czerwono. Od tamtej pory auto było w rękach czterech właścicieli - każdy z nich to ceniony kolekcjoner i entuzjasta klasycznych Ferrari.
Przedstawiony na zdjęciach egzemplarz nosi numer nadwozia 0131 EU. Został on zaprezentowany w styczniu 1954 roku w Nowym Jorku w Madison Square Garden. Następnie przemalowano go na czerwono. Od tamtej pory auto było w rękach czterech właścicieli - każdy z nich to ceniony kolekcjoner i entuzjasta klasycznych Ferrari.
Ostatni właściciel tego 250 Europa Coupé Vignale to Heinrich Kämpfer. Poświęcił on dużo czasu i pieniędzy na przywrócenie tej maszynie oryginalnego stanu. Łącznie zajęło mu to 3000 roboczogodzin i dodatkowe 800 u wykonawców zewnętrznych. Ze względu na wiek i zużycie auta, Ferrari Classiche odlało dla niego nowy blok silnika - stary nie nadawał się do remontu. Auto zostało też wyposażone w nową, właściwą temu modelowi skrzynię biegów.
Ostatni właściciel tego 250 Europa Coupé Vignale to Heinrich Kämpfer. Poświęcił on dużo czasu i pieniędzy na przywrócenie tej maszynie oryginalnego stanu. Łącznie zajęło mu to 3000 roboczogodzin i dodatkowe 800 u wykonawców zewnętrznych. Ze względu na wiek i zużycie auta, Ferrari Classiche odlało dla niego nowy blok silnika - stary nie nadawał się do remontu. Auto zostało też wyposażone w nową, właściwą temu modelowi skrzynię biegów.
Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale zostanie wystawione na licytację 10 grudnia. Specjaliści szacują, że uzyska ono cenę z przedziału 3 800 000 - 4 500 000 dolarów (równowartość 15,3 - 18,1 mln zł).
Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale zostanie wystawione na licytację 10 grudnia. Specjaliści szacują, że uzyska ono cenę z przedziału 3 800 000 - 4 500 000 dolarów (równowartość 15,3 - 18,1 mln zł).
428095093296557996
428095093296623532
428095093296689068
428095093296754604
428095093296820140
428095093296885676
428095093296951212
428095093297016748
428095093297082284
428095093297147820
428095093297213356
428095093297278892
428095093297344428
428095093297409964
428095093297475500
428095093297541036
428095093297606572
428095093297672108
428095093297737644
428095093297803180
428095093297868716
428095093297934252
428095093297999788
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)