Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale - wyjątkowa maszyna wystawiona na sprzedaż

RM Sohteby's wystawiło na licytację wyjątkowy, klasyczny model Ferrari. Jest to 250 GT Europa Coupé zaprojektowane przez Michelottiego i wykonane przez Vignale. Ten niezwykły okaz wart jest miliony. Co czyni go unikatowym?

Powstały zaledwie 22 egzemplarze 250 Europy, z czego tylko cztery dostały nadwozia od Vignale. To czyni ten wóz jednym z najrzadszych Ferrari w historii marki.Powstały zaledwie 22 egzemplarze 250 Europy, z czego tylko cztery dostały nadwozia od Vignale. To czyni ten wóz jednym z najrzadszych Ferrari w historii marki.
Mariusz Zmysłowski
Pod jego maską pracuje 3-litrowe V12 o mocy około 200 KM. Jednostka zasilana jest przez gaźniki Weber 36 DCZ/3. Moc generowana przez widlastą dwunastkę trafia na koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni biegów.
Pod jego maską pracuje 3-litrowe V12 o mocy około 200 KM. Jednostka zasilana jest przez gaźniki Weber 36 DCZ/3. Moc generowana przez widlastą dwunastkę trafia na koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni biegów.
Przedstawiony na zdjęciach egzemplarz nosi numer nadwozia 0131 EU. Został on zaprezentowany w styczniu 1954 roku w Nowym Jorku w Madison Square Garden. Następnie przemalowano go na czerwono. Od tamtej pory auto było w rękach czterech właścicieli - każdy z nich to ceniony kolekcjoner i entuzjasta klasycznych Ferrari.
Przedstawiony na zdjęciach egzemplarz nosi numer nadwozia 0131 EU. Został on zaprezentowany w styczniu 1954 roku w Nowym Jorku w Madison Square Garden. Następnie przemalowano go na czerwono. Od tamtej pory auto było w rękach czterech właścicieli - każdy z nich to ceniony kolekcjoner i entuzjasta klasycznych Ferrari.
Ostatni właściciel tego 250 Europa Coupé Vignale to Heinrich Kämpfer. Poświęcił on dużo czasu i pieniędzy na przywrócenie tej maszynie oryginalnego stanu. Łącznie zajęło mu to 3000 roboczogodzin i dodatkowe 800 u wykonawców zewnętrznych. Ze względu na wiek i zużycie auta, Ferrari Classiche odlało dla niego nowy blok silnika - stary nie nadawał się do remontu. Auto zostało też wyposażone w nową, właściwą temu modelowi skrzynię biegów.
Ostatni właściciel tego 250 Europa Coupé Vignale to Heinrich Kämpfer. Poświęcił on dużo czasu i pieniędzy na przywrócenie tej maszynie oryginalnego stanu. Łącznie zajęło mu to 3000 roboczogodzin i dodatkowe 800 u wykonawców zewnętrznych. Ze względu na wiek i zużycie auta, Ferrari Classiche odlało dla niego nowy blok silnika - stary nie nadawał się do remontu. Auto zostało też wyposażone w nową, właściwą temu modelowi skrzynię biegów.
Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale zostanie wystawione na licytację 10 grudnia. Specjaliści szacują, że uzyska ono cenę z przedziału 3 800 000 - 4 500 000 dolarów (równowartość 15,3 - 18,1 mln zł).
Ferrari 250 GT Europa Coupé Vignale zostanie wystawione na licytację 10 grudnia. Specjaliści szacują, że uzyska ono cenę z przedziału 3 800 000 - 4 500 000 dolarów (równowartość 15,3 - 18,1 mln zł).
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀