Ewolucja Audi R18 - krótka analiza [technika wyścigowa odc. 34]

Podobnie jak Peugeot, Audi cały czas testuje i ulepsza swój bolid. Oto kilka zmian w nowym aucie w porównaniu prototypem przedstawionym przez Audi na początku.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Olgierd Lachowski
SKOMENTUJ

Listewki z przodu

Początkowo Audi zaprojektowało R18 z przednimi skrzydłami między nowem a błotnikami.
Początkowo Audi zaprojektowało R18 z przednimi skrzydłami między nowem a błotnikami.

Wentylacja oświetlenia

Podobnie, jak w przypadku R15 TDI, tak i w R18 zastosowano częściowo technikę diod LED w oświetleniu przednim. Diody wymagają dość intensywnego chłodzenia. Jak się okazuje na tyle dużego, że same wentylatory nie wystarczą przy dużych prędkościach i potrzebne są otwory wentylacyjne, do zwiększenia wydajności chłodzenia.

Otwór w przednim błotniku

Tak było w pierwszym R18,...
Tak było w pierwszym R18,...

Brak przednich skrzydełek

Początkowo Audi zaprojektowało R18 z przednimi skrzydłami między nowem a błotnikami.
Początkowo Audi zaprojektowało R18 z przednimi skrzydłami między nowem a błotnikami.
W zmienionym bolidzie zostały one jednak usunięte.
W zmienionym bolidzie zostały one jednak usunięte.

Przedni dyfuzor

Na zdjęciach poniżej widać fragment podłogi pojazdu, która prawdopodobnie służy jako element dyfuzora z przodu. Na obrazkach zaznaczyłem przypuszczalny kształt powierzchni tworzących dyfuzor.

Strzałką zaznaczyłem początek
Strzałką zaznaczyłem początek
Wylot z dyfuzora znajduje się w dużych otworach za przednimi kołami.
Wylot z dyfuzora znajduje się w dużych otworach za przednimi kołami.

Zmieniony górny wlot

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Płetwa rekina

W starej wersji płetwa opadała ku tyłowi.
W starej wersji płetwa opadała ku tyłowi.
W nowym bolidzie górna krawędź płetwy jest niemal pozioma.
W nowym bolidzie górna krawędź płetwy jest niemal pozioma.

Końcówka płetwy

Wóz przed zmianą miał bardziej
Wóz przed zmianą miał bardziej
W nowym aucie
W nowym aucie

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Źródło: Audiultimatecarpage

Wybrane dla Ciebie

Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?