Elektryczne Mitsubishi MiEV Evolution II zmierza na Pikes Peak 2013
Podczas zeszłorocznego Pikes Peak International Hill Climb dwukrotny triumfator Rajdu Dakar Hiroshi Masuoka zajął 8. miejsce jadąc elektrycznym Mitsubishi i-MiEV Evolution. W tym roku Hiroshi również wystartuje w "wyścigu do chmur” jadąc mocno zmodyfikowaną konstrukcją z zeszłego roku - Mitsubishi MiEV Evolution II.
17.05.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:44
Podczas zeszłorocznego Pikes Peak International Hill Climb dwukrotny triumfator Rajdu Dakar Hiroshi Masuoka zajął 8. miejsce jadąc elektrycznym Mitsubishi i-MiEV Evolution. W tym roku Hiroshi również wystartuje w "wyścigu do chmur” jadąc mocno zmodyfikowaną konstrukcją z zeszłego roku - Mitsubishi MiEV Evolution II.
Pojazd wygląda zdecydowanie lepiej niż projekt z zeszłego roku. Konstrukcja mierzy 4870 mm długości, 1900 mm szerokości i 1390 mm wysokości. Specjalnie przygotowane do Pikes Peak 2013 Mitsubishi zostało wyposażone w nadwozie z włókna węglowego, jednak masa całkowita nie została podana do wiadomości.
Źródłem napędu są 4 silniki elektryczne (2 z przodu i 2 z tyłu), a każdy z nich ma moc 100 kW. Łączna moc wynosi 400 kW, a więc około 544 KM. Zestaw akumulatorów 50 kWh umieszczono pod podłogą, aby maksymalnie obniżyć środek ciężkości.
Mitsubishi MiEV Evolution II wyposażono oczywiście w napęd na wszystkie 4 koła Super All-Wheel Control (S-AWC), system Active Yaw Control (elektronicznie sterowany system przekazujący moment obrotowy na koło o lepszej przyczepności), oraz system Active Stability Control.
Podczas tegorocznego Pikes Peak International Hill Climb na liście startowej znajdą się dwa egzemplarze Mitsubishi MiEV Evolution II. Za kierownica pierwszego zasiądzie wspomniany już Hiroshi Masuoka, a drugi poprowadzi doświadczony na wzgórzu Pikes Peak motocyklista Greg Tracy.
Źródło: WCF