Duch BMW odchodzi?

Krwistoczerwona, 400-konna bestia, która w ciągu kilku chwil potrafi całkowicie zniszczyć tylne opony. BMW w kłębach dymu uciekającego spod tylnych kół to piękny widok dla każdego fana motoryzacji. Czyżby legendarny duch marki powoli odchodził?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Krwistoczerwona, 400-konna bestia, która w ciągu kilku chwil potrafi całkowicie zniszczyć tylne opony. BMW w kłębach dymu uciekającego spod tylnych kół to piękny widok dla każdego fana motoryzacji. Czyżby legendarny duch marki powoli odchodził?

Zapytaj swoich znajomych - czym różnią się Bawarki od innych samochodów?

Nie chodzi o ogromne nozdrza, ani o charakterystyczny znaczek, bo to zauważa każdy. Chodzi o tylny napęd, który był znakiem charakterystycznym aut tej marki. Dlatego właśnie BMW miało to swoje sportowe zacięcie, ten charakter, który pozwalał delikatnym ruchem nogi i szybkim skrętem kierownicy doprowadzić do kontrolowanego poślizgu. Za to kochaliśmy Bawarki.

Kochaliśmy, no właśnie. Tydzień temu pisaliśmy o tym, że niemiecki producent zamierza wypuścić na rynek pierwszy samochód wyposażony w przedni napęd. Pojazd powstanie na podzespołach nowego Mini i będzie konkurował z Audi A1.

To jednak nie wszystko. Dr. Norbert Reithofer, prezes zarządu BMW AG, na wczorajszej konferencji prasowej powiedział jasno i wyraźnie, że w niedalekiej przyszłości powstanie więcej małych, przednionapędowych Bawarek.

W przyszłości będziemy dążyli do wzrostu sprzedaży aut zarówno w dużych segmentach jak i pojazdów kompaktowych. Powstanie więcej Mini i BMW, również w segmencie małych samochodów, który ma się coraz lepiej rozwijać.

Pracujemy nad stworzeniem wspólnej architektury do budowy aut przednionapędowych i z napędem na cztery koła. Innymi słowy - w przyszłości powstanie więcej małych BMW z napędem na przednią oś, zamierzamy rozwinąć ten sektor produkcji.

Przy okazji wcześniejszego wpisu wspominałem już, że będzie nam trochę brakowało ducha tylnonapędowego BMW. Firma musi jednak przynosić zyski, trudno.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów