Duch BMW odchodzi?

Krwistoczerwona, 400-konna bestia, która w ciągu kilku chwil potrafi całkowicie zniszczyć tylne opony. BMW w kłębach dymu uciekającego spod tylnych kół to piękny widok dla każdego fana motoryzacji. Czyżby legendarny duch marki powoli odchodził?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Krwistoczerwona, 400-konna bestia, która w ciągu kilku chwil potrafi całkowicie zniszczyć tylne opony. BMW w kłębach dymu uciekającego spod tylnych kół to piękny widok dla każdego fana motoryzacji. Czyżby legendarny duch marki powoli odchodził?

Zapytaj swoich znajomych - czym różnią się Bawarki od innych samochodów?

Nie chodzi o ogromne nozdrza, ani o charakterystyczny znaczek, bo to zauważa każdy. Chodzi o tylny napęd, który był znakiem charakterystycznym aut tej marki. Dlatego właśnie BMW miało to swoje sportowe zacięcie, ten charakter, który pozwalał delikatnym ruchem nogi i szybkim skrętem kierownicy doprowadzić do kontrolowanego poślizgu. Za to kochaliśmy Bawarki.

Kochaliśmy, no właśnie. Tydzień temu pisaliśmy o tym, że niemiecki producent zamierza wypuścić na rynek pierwszy samochód wyposażony w przedni napęd. Pojazd powstanie na podzespołach nowego Mini i będzie konkurował z Audi A1.

To jednak nie wszystko. Dr. Norbert Reithofer, prezes zarządu BMW AG, na wczorajszej konferencji prasowej powiedział jasno i wyraźnie, że w niedalekiej przyszłości powstanie więcej małych, przednionapędowych Bawarek.

W przyszłości będziemy dążyli do wzrostu sprzedaży aut zarówno w dużych segmentach jak i pojazdów kompaktowych. Powstanie więcej Mini i BMW, również w segmencie małych samochodów, który ma się coraz lepiej rozwijać.

Pracujemy nad stworzeniem wspólnej architektury do budowy aut przednionapędowych i z napędem na cztery koła. Innymi słowy - w przyszłości powstanie więcej małych BMW z napędem na przednią oś, zamierzamy rozwinąć ten sektor produkcji.

Przy okazji wcześniejszego wpisu wspominałem już, że będzie nam trochę brakowało ducha tylnonapędowego BMW. Firma musi jednak przynosić zyski, trudno.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu