Dodge Journey w Europie - Fiat Freemont
Oto pierwszy model amerykańskiego koncernu Chryslera, który trafi do Europy jako Fiat. Operacja ta jest wynikiem współpracy pomiędzy amerykańskim i włoskim koncernem. Widoczny na zdjęciu okaz to Fiat Freemont, który za oceanem znany jest pod nazwą Dodge Journey.
25.01.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:53
Oto pierwszy model amerykańskiego koncernu Chryslera, który trafi do Europy jako Fiat. Operacja ta jest wynikiem współpracy pomiędzy amerykańskim i włoskim koncernem. Widoczny na zdjęciu okaz to Fiat Freemont, który za oceanem znany jest pod nazwą Dodge Journey.
Samochód zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie łącznie z trzema modelami Chryslera (200, 300 oraz Town & Country), które w Europie pojawią się jako Lancie. Jednak w przypadku Dodge'a postanowiono nie czekać tak długo i już zaprezentować światu Fiata Freemont.
Co ciekawe, na oficjalnej, polskiej stronie Dodge'a znajdziemy model Journey w ofercie. Jednak oficjalna sieć dealerska marki Dodge w Polsce, jest stosunkowo niewielka, a więc samochód ze znaczkiem Fiata będzie miał szansę przyciągnąć wielu nowych klientów.
Z zewnątrz bez rewolucji - samochód wygląda praktycznie identycznie jak amerykański pierwowzór. Jedyną zmianą jest oczywiście nowa atrapa chłodnicy z logo Fiata, lekko zmodyfikowane zderzaki oraz przestylizowane lampy tylne w technologii LED.
Wnętrze samochodu jeszcze nie zostało ujawnione, jednak w środku nadal będzie można usadowić 7 pasażerów dzięki rozkładanemu, trzeciemu rzędowi siedzeń. Fiat najprawdopodobniej zmodyfikował także deskę rozdzielczą, jednak jak na razie producent nie ujawnił żadnych zdjęć.
W wyposażeniu standardowym znajdziemy trójstrefową klimatyzację, tempomat, bezkluczykowy system wejścia do pojazdu, komputer pokładowy, system monitorujący ciśnienie w oponach, lampy przeciwmgielne oraz radio z dotykowym panelem i kontrolkami na kierownicy. W wersji lepiej wyposażonej dostaniemy także 17-calowe felgi aluminiowe, system audio-wideo z 8,4-calowym wyświetlaczem i czytnikiem kart SD i DVD, Bluetooth, czujniki parkowania z tyłu, przyciemnione tylne szyby i relingi dachowe.
Do wyboru będą natomiast następujące opcje napędowe:
- 2,0-litrowy silnik wysokoprężny MultiJet o mocy 140 KM, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów,
- 2,0-litrowy silnik wysokoprężny MultiJet o mocy 170 KM, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów,
- 2,0-litrowy silnik wysokoprężny MultiJet o mocy 170 KM, napędem na 4 koła i przekładnią automatyczną,
- 3.6-litrowy silnik benzynowy w układzie V6 generujący 276 KM z napędem na wszystkie 4 koła i automatyczną skrzynią biegów.
Pod względem mechanicznym inżynierowie Fiata zmodyfikowali układ zawieszenia oraz poprawili sposób prowadzenia pojazdu, czyniąc go bardziej wrażliwym na ruchy kierownicy.
O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów w modelu Freemont zadbają następujące systemy oferowane w standardzie: ABS, 7 poduszek powietrznych, ESP, system minimalizujący ryzyko przewrócenia się pojazdu ERM i system wspomagający ruszanie pod górkę Hill Holder.
Produkcja samochodu będzie odbywać się w Meksyku w tej samej fabryce, gdzie obecnie produkowany jest Fiat 500 na potrzeby rynku amerykańskiego.
Źródło: World Car Fans