Dobry rok 2013 dla grupy BMW - relacja z konferencji
W miniony czwartek odbyło się spotkanie BMW Group podsumowujące rok 2013. Zakończył się on sukcesem dla firmy: odnotowano wzrost sprzedaży nowych aut o 13%, a udział w kategorii premium wzrósł aż o 31%. Jak się to przekłada na liczby? Otóż na polskie drogi wyjechało łącznie 7809 pojazdów z grupy BMW.
27.01.2014 | aktual.: 30.03.2023 13:22
BMW
Pozostałe zmiany to wymiana kontrolera dotykowego iDrive, kierownicy (zmieniony kształt), nowy układ wydechowy oraz unowocześniony system ConnectedDrive. Popularność poprzednich generacji i perfekcja, do której dąży firma, tworząc każdą kolejną generację samochodu, sprawiły, że w 2013 roku zarejestrowano 1261 aut serii 5, czyli o 10 sztuk więcej niż w rok wcześniej (1251 egzemplarzy w 2012 roku).
Również model X5 sprzedawał się dobrze. Pod koniec roku odbyła się oficjalna premiera trzeciej generacji auta z segmentu SAV (Sport Activity Vehicle). Tak samo jak w przypadku serii 5 zmiany na zewnątrz są niewielkie. Zalicza się do nich na przykład nowy grill, przedni zderzak, dodatkowe wloty powietrza na nadkolach czy zmodernizowany kształt reflektorów przednich i tylnych. Główne zmiany dotyczą jednak rozmiarów auta.
Zostało ono wydłużone o 29 mm, poszerzone o 5 mm, obniżone o 14 mm oraz, co ważne z punktu widzenia ekonomii, waży o 90 kg mniej. Jak pokazują wyniki sprzedaży, ten model radzi sobie najlepiej w swoim segmencie w Polsce. W 2013 roku zarejestrowano 565 jego egzemplarzy. Jest to wzrost o 84% w porównaniu z rokiem poprzedzającym (w 2012 sprzedano 307 sztuk BMW X5).
Drugi pojazd z klasy SAV, czyli X6, zaliczył spadek o 9%. Mimo to łączne zestawienie pokazuje, że BMW uzyskało wzrost sprzedaży w opisywanej klasie o 36%. Taki wynik umocnił firmę na pozycji lidera segmentu.
Nieco mniejszym, ale za to najpopularniejszym w Polsce samochodem Niemców był model X3. Znalazł on 1411 właścicieli w naszym kraju. To wynik gorszy niż w roku 2012 (1454 sztuki), ale po raz kolejny ten model okazał się najlepszy z całej gamy.
Kolejną nowością w rodzinie samochodów z Monachium jest BMW serii 4. Zostało ono ciepło przyjęte, o czym świadczy choćby fakt, że zarejestrowano już 90 sztuk tego właśnie samochodu. To dobra prognoza na ten rok.
Samochody BMW od serii 3 wzwyż zdominowały wszystkie segmenty. Również w klasie aut segmentu C premium grupa z Monachium uzyskała wzrost sprzedaży o 31% serii 1 oraz o 20% modelu X1.
Rok 2013 przyniósł też oficjalną odsłonę pierwszego w pełni elektrycznego samochodu. W połowie listopada zostało zaprezentowane BMW i3. Jest to rewolucyjny samochód dla firmy.
“Wierzymy, że nowe modele i innowacyjne technologie stanowiły klucz do sukcesu BMW w Polsce w roku 2013. Przyszłość należy od odważnych, a my nieustannie wytyczamy nowe kierunki rozwoju rynku motoryzacyjnego, czego doskonałym przykładem jest rewolucyjne BMW i3. Wszystkim naszym zaawansowanym rozwiązaniom przyświeca zasadniczy cel: dawać klientom codzienną radość z jazdy”- Paul de Courtois, dyrektor generalny BMW Group Polska.
Nowości to nie tylko samochody, ale również systemy w nich zaimplementowane. W tej dziedzinie też zaszły zmiany. Od połowy 2013 roku klienci marki mogą korzystać między innymi z serwisu informacyjnego (rodzaj usług Concierge), Real Traffic Information oraz systemu bezpieczeństwa Intelligent Emergency Call. Jest to kolejny krok usprawniający komunikację między kierowcą, samochodem, innymi użytkownikami i nie tylko.
MINI
Grupa BMW to również samochody MINI. Angielski klasyk unowocześniony przez niemieckich inżynierów cieszy się zainteresowaniem w całej Europie. W naszym kraju zarejestrowano w 2013 roku 781 tych pojazdów. Spośród wszystkich samochodów marki najlepiej radzą sobie MINI Countryman i MINI Paceman. Pierwszy z nich okazał się najpopularniejszym modelem – zarejestrowano 468 takich aut. Zeszłoroczną nowością był Paceman, który znalazł 88 nabywców. Co ciekawe, aż 76% aut firmy było zamawianych z napędem MINI All4, czyli napędem na wszystkie cztery koła.
“Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników MINI w Polsce. W naszym kraju te samochody mają wspaniałe grono fanów. Dla tej ceniącej oryginalność marki bardzo ważny będzie rok 2014. Wiosną na drogi wyjedzie nowe MINI z charakterystyczną, pełną emocji stylistyką, równowagą między przyjemnością z jazdy a zużyciem paliwa oraz równowagą między zaawansowanymi technologiami mobilnymi a pomysłową funkcjonalnością”- Paul de Courtois, dyrektor generalny BMW Group Polska.
BMW to nie tylko samochody, ale również motocykle. W zeszłym roku zarejestrowano 759 sztuk nowych dwukołowców. Jest to wzrost sprzedaży o 44% w porównaniu z 2012 rokiem. Marka BMW ma obecnie 10,3% udziałów w rynku oraz dominuje w segmencie jednośladów o objętości skokowej silnika powyżej 500 cm3. Rok 2014 przyniesie prezentacje nowych modeli: enduro R 1200 GS Adventure, turystycznego R 1200 RT, R nine T oraz naked bike’a S 1000R, który będzie pierwszym przedstawicielem w nowym segmencie.
“Przewidujemy, że w 2014 roku będziemy nadal rozwijać się w zrównoważony sposób. Czekamy na kolejne innowacyjne modele, takie jak zupełnie nowe MINI, drugi członek rodziny BMW i - BMW i8, BMW serii 2 Coupe, czy nowych przedstawicieli najpotężniejszej litery na świecie: BMW M3 i BMW M4. Z kolei zaprezentowane auta koncepcyjne BMW X4 oraz BMW Concept Active Tourer są zapowiedzią tego, w jakim kierunku mogą się rozwijać modele tej marki w nadchodzących miesiącach. Planujemy również rozszerzyć naszą sieć dealerską o dwa kolejne salony”- Paul de Courtois, dyrektor generalny BMW Group Polska.
Na przykładzie BMW widać, że w naszym kraju samochody klasy premium nie tracą na popularności. Zobaczymy, co przyniesie kolejny rok, który również upłynie pod znakiem premier.