Diesel, 3,3 litra i sześć cylindrów. To nie BMW, lecz Mazda CX-60 dla Europy

SUV Mazdy, CX-60, dostał nowy silnik. Wbrew współczesnym trendom nie jest to hybryda ani tym bardziej elektryk, lecz 3,3-litrowy diesel e-Skyactiv D, który ma łączyć świetne osiągi z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i emisją spalin.

Mazda idzie własną ścieżkąMazda idzie własną ścieżką
Źródło zdjęć: © fot. Filip Buliński
Aleksander Ruciński
30

Nie ulega wątpliwości, że diesle są dziś na cenzurowanym. W dobie elektromobilności i koncentrowania się na działaniach proekologicznych większość producentów dawno postawiła krzyżyk na silnikach wysokoprężnych. Wtem, pojawia się Mazda, cała na biało, prezentująca zupełnie nową jednostkę o imponujących parametrach.

Fakt, że jest to ta, a nie inna marka, raczej nie dziwi. Japończycy od dawna robią wszystko po swojemu, mając gdzieś downsizing i ostrożnie podchodząc do elektryfikacji. Nie zamykają się przy tym na żadne konkretne opcje, próbując wycisnąć wszystko, co możliwe ze spalinowego dorobku motoryzacji.

Nowa, 3,3-litrowa, rzędowa sześciocylindrówka jest tego najlepszym przykładem. Trafi pod maskę SUV-a CX-60, gdzie będzie stanowić alternatywę dla oferowanej już hybrydy typu plug-in. I to jaką, bo stworzoną w duchu "rightsizingu", co oznacza odpowiedni dobór pojemności silnika do wielkości i przeznaczenia samochodu, by uzyskać optymalne parametry mocy i zużycia paliwa. Silnik e-Skyactiv D będzie dostępny do wyboru w dwóch wersjach mocy – 200KM/147kW z napędem na tylne koła i 254KM/187kW z napędem na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD.

Mazda CX-60
Mazda CX-60 © mat. prasowe / Mazda

Takie parametry mają zaowocować niskim zużyciem paliwa – nawet 4,9 litra na 100 km zgodnie z WLTP oraz emisją spalin na poziomie 127g CO2/km. Mazda jest pewna swego, twierdząc, że nowy diesel, bez problemu sprosta coraz to ostrzejszym przepisom dotyczącym norm emisji spalin. Spora w tym zasługa nie tylko przemyślanej konstrukcji, ale i 48-woltowego systemu miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid Boost.

Ci, którzy chcieliby przekonać się o jego zaletach na własnej skórze, będą mogli złożyć zamówienia już w najbliższych tygodniach. Mazda CX-60 e-Skyactiv D z silnikiem o mocy 200 KM i napędem na tylną oś kosztuje od 201 900 zł za bogato wyposażoną wersję Prime-Line. Mocniejszy wariant 254 KM z napędem na wszystkie koła dostępny jest od poziomu Exclusive-Line. Jego ceny zaczynają się od 231 900 zł.

Mazda CX-60
Mazda CX-60 © mat. prasowe / Mazda

Co ciekawe, w przyszłości do plug-ina i nowego diesla dołączyć ma również sześciocylindrowy benzyniak o pojemności 3 litrów. Chcieliście mieć "prawdziwą motoryzację"? Wygląda na to, że ta jeszcze nie umarła.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowa Kia Sportage wyceniona w Polsce. Zmieniły się nie tylko kwoty
Nowa Kia Sportage wyceniona w Polsce. Zmieniły się nie tylko kwoty
Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii