Cupra Leon 300 z polskim cennikiem. Jest tańsza od słabszej hybrydy

Mocne, 300-konne wydanie ostrego kompaktu Cupry oficjalnie dołącza do polskiej oferty. To dobra wiadomość dla klientów, którzy dotychczas byli skazani wyłącznie na 245-konną hybrydę plug-in. Co więcej, wyższa moc w tym wypadku wcale nie przekłada się na cenę.

Cupra Leon nareszcie będzie dostępna z 300-konnym benzyniakiem.Cupra Leon nareszcie będzie dostępna z 300-konnym benzyniakiem.
Źródło zdjęć: © fot. Aleksander Ruciński
Aleksander Ruciński

W pierwszych miesiącach po premierze Cupra Leon była dostępna wyłącznie z 245-konnym, hybrydowym napędem typu plug-in opartym na benzynowym silniku 1.4 TSI. Niestety, mimo wielu zalet, trudno nazwać ten wariant mianem sportowego. Na prawdziwe atrakcje musieliśmy trochę poczekać, ale oto są - 300-konny, 2-litrowy benzyniak oficjalnie pojawił się w cenniku.

Na razie będzie parowany wyłącznie z nadwoziem typu hatchback. Na kombi, napęd na 4 koła i jeszcze większą moc przyjdzie czas, jednak już dziś, z 300-konnym wydaniem oferta stała się znacznie atrakcyjniejsza.

Co ciekawe, Cupra 300 nie jest droższa od oferowanej dotychczas hybrydy. Z ceną 157 300 zł kosztuje nawet o 600 zł mniej od 245-konnego plug-ina. A jak wygląda kwestia osiągów? Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 5,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Są to parametry porównywalne z poprzednią generacją - z tą różnicą, że tam automatyczna skrzynia DSG była opcją, a tu jest obowiązkowym standardem.

Cupra Leon 300 - wyposażenie:

Cupra Leon 300 została już wyceniona. Auto kosztuje od 157 300 zł. W standardzie na wyposażeniu są m.in.:

  • pełne oświetlenie LED,
  • ambientowe oświetlenie wnętrza,
  • dostęp bezkluczykowy,
  • tempomat,
  • kamera cofania,
  • asystent pasa ruchu,
  • 3-strefowa klimatyzacja,
  • wirtualny kokpit,
  • nawigacja i multimedia z 10-calowym ekranem.

Chętni mogą rozbudować powyższą listę o dodatkowe opcje. W przyszłości w gamie pojawią się też kolejne warianty. Wzorem poprzednika, powinniśmy spodziewać się napędu na 4 koła i prawdopodobnie 310-konnego napędu, zarezerwowanego dla nadwozia kombi. Data rynkowego debiutu nadal jednak pozostaje nieznana.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀