Cupra Leon 300 z polskim cennikiem. Jest tańsza od słabszej hybrydy

Mocne, 300-konne wydanie ostrego kompaktu Cupry oficjalnie dołącza do polskiej oferty. To dobra wiadomość dla klientów, którzy dotychczas byli skazani wyłącznie na 245-konną hybrydę plug-in. Co więcej, wyższa moc w tym wypadku wcale nie przekłada się na cenę.

Cupra Leon nareszcie będzie dostępna z 300-konnym benzyniakiem.Cupra Leon nareszcie będzie dostępna z 300-konnym benzyniakiem.
Źródło zdjęć: © fot. Aleksander Ruciński
Aleksander Ruciński

W pierwszych miesiącach po premierze Cupra Leon była dostępna wyłącznie z 245-konnym, hybrydowym napędem typu plug-in opartym na benzynowym silniku 1.4 TSI. Niestety, mimo wielu zalet, trudno nazwać ten wariant mianem sportowego. Na prawdziwe atrakcje musieliśmy trochę poczekać, ale oto są - 300-konny, 2-litrowy benzyniak oficjalnie pojawił się w cenniku.

Na razie będzie parowany wyłącznie z nadwoziem typu hatchback. Na kombi, napęd na 4 koła i jeszcze większą moc przyjdzie czas, jednak już dziś, z 300-konnym wydaniem oferta stała się znacznie atrakcyjniejsza.

Co ciekawe, Cupra 300 nie jest droższa od oferowanej dotychczas hybrydy. Z ceną 157 300 zł kosztuje nawet o 600 zł mniej od 245-konnego plug-ina. A jak wygląda kwestia osiągów? Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 5,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Są to parametry porównywalne z poprzednią generacją - z tą różnicą, że tam automatyczna skrzynia DSG była opcją, a tu jest obowiązkowym standardem.

Cupra Leon 300 - wyposażenie:

Cupra Leon 300 została już wyceniona. Auto kosztuje od 157 300 zł. W standardzie na wyposażeniu są m.in.:

  • pełne oświetlenie LED,
  • ambientowe oświetlenie wnętrza,
  • dostęp bezkluczykowy,
  • tempomat,
  • kamera cofania,
  • asystent pasa ruchu,
  • 3-strefowa klimatyzacja,
  • wirtualny kokpit,
  • nawigacja i multimedia z 10-calowym ekranem.

Chętni mogą rozbudować powyższą listę o dodatkowe opcje. W przyszłości w gamie pojawią się też kolejne warianty. Wzorem poprzednika, powinniśmy spodziewać się napędu na 4 koła i prawdopodobnie 310-konnego napędu, zarezerwowanego dla nadwozia kombi. Data rynkowego debiutu nadal jednak pozostaje nieznana.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony