Cupra Formentor od teraz też z 1.5 TSI pod maską. Przynajmniej cena jest atrakcyjna

Cupra, z założenia sportowa marka wydzielona spod skrzydeł Seata, znowu zaskakuje. W ofercie pojawił się model Formentor w wersji z niezbyt emocjonującym silnikem 1.5 TSI 150 KM. Na imponujące osiągi nie ma co liczyć, ale za to jest tanio i ładnie.

Formentor nawet w bazowej wersji prezentuje się atrakcyjnie.Formentor nawet w bazowej wersji prezentuje się atrakcyjnie.
Źródło zdjęć: © fot. Zrzut z konfiguratora Cupra.
Aleksander Ruciński

To było do przewidzenia. Cupra wchodzi pod strzechy z modelem Formentor zasilanym 150-konnym, benzynowym silnikiem 1.5 TSI. Z marketingowego puntu widzenia jest to niezbyt zrozumiała decyzja, tym bardziej że samochód debiutował jako 310-konny, ostry crossover. Ekonomicznie jednak taki ruch może się opłacić.

Formentor z bazowym benzyniakiem okazuje się bowiem zaskakująco atrakcyjnie wyceniony. Jeśli dodamy do tego przestronną kabinę i pociągający wygląd nadwozia, dostaniemy mieszankę, która może przemówić do klientów. Wystarczy wspomnieć, że auto jest tańsze od porównywalnej Škody Kodiaq Sportline, a zdecydowanie bardziej wyróżnia się z tłumu. Ceny znajdziecie poniżej:

Cupra Formentor - ceny minimalne wersji silnikowych:

  • 1.5 TSI 150 KM M6 - od 115 900 zł
  • 1.5 TSI 150 KM DSG - od 124 300 zł
  • 2.0 TSI 310 KM DSG 4DRIVE - od 194 500 zł

Podstawowe wydanie nie zapewnia osiągów godnych logo Cupry, ale trzeba przyznać, że wartości są przyzwoite. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 8,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 204 km/h. Wyposażenie, jak za tę cenę, także nie daje powodów do narzekań.

Już w standardzie dostaniemy m.in. system Front Assist, aktywny tempomat, automatyczne światła drogowe, pełne oświetlenie LED, kamerę cofania, czujniki parkowania, 3-strefową klimatyzację, wirtualny kokpit, system bezkluczykowy i 10-calowe multimedia.

Propozycja Cupry wydaje się więc bardzo konkurencyjna. Nie zdziwcie się, jeśli Formentor, szczególnie w bazowej wersji będzie popularnym crossoverem. A, że w wersji 1.5 TSI powinien być raczej seatem niż cuprą... Klientom raczej nie zrobi to różnicy.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie