Citroën zapowiada auto na prąd dla wszystkich. Debiut już 27 lutego

Citroën już niebawem wróci do świata pojazdów elektrycznych. Francuski producent poinformował, że już 27 lutego pochwali się nowym modelem na prąd. O aucie wiemy tylko tyle, że ma być dostępne dla każdego. Czyżby szykowała się rewolucja?

Z zapowiedzi niewiele wynika. Więcej dowiemy się za dwa tygodnie.Z zapowiedzi niewiele wynika. Więcej dowiemy się za dwa tygodnie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Autokult Elektromobilność

Niewielki zasięg i niewystarczająco rozbudowana sieć stacji ładowania to bez wątpienia duże problemy wpływające na powolny rozwój elektromobilności, lecz największym hamulcem tego procesu i tak są ceny. Samochody elektryczne kosztują krocie, co sprawia, że przeciętny klient nie widzi w nich alternatywy dla znacznie tańszej spalinówki lub nawet hybrydy. Citroën zamierza to zmienić.

Tak przynajmniej wynika z oficjalnej zapowiedzi opublikowanej przez markę w mediach społecznościowych. Francuzi już 27 lutego 2020 roku, czyli w 100-lecie powstania firmy, zamierzają zaprezentować nowe, elektryczne auto, które "będzie dostępne dla wszystkich". Czego powinniśmy się spodziewać? Na razie trudno powiedzieć. Być może będzie to raczej niewielki, prosty i stosunkowo tani pojazd.

Niewykluczone, że Citroën zaprezentuje po prostu produkcyjne rozwinięcie konceptu Ami zaprezentowanego w ubiegłym roku. To dwuosobowy samochód pokroju Smarta ForTwo wyróżniający się futurystyczną stylistyką i pudełkowatą, a przez to pojemną kabiną. Jego osiągi nie były zbyt imponujące - 100 km zasięgu i 45 km/h prędkości maksymalnej.

Jeśli wersja produkcyjna będzie charakteryzować się podobnymi parametrami, trudno wróżyć jej wielki sukces, choć z drugiej strony, takim pojazdem w większości europejskich krajów mogłyby jeździć również osoby bez prawa jazdy. Czyżby Francuzi mieli na myśli właśnie tę kwestię, mówiąc o "dostępności dla wszystkich"? Przekonamy się już pod koniec lutego.

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny