Citroën C6 - wersja na rynek chiński (2016)

Citroën reaktywował koncepcję swojego luksusowego, flagowego modelu. Jednak nie chodzi tym razem o wyrafinowaną stylizacyjnie wersję dla Europy, do jakiej nas przyzwyczaił, a o dużego sedana z przedłużonym rozstawem osi skonstruowanym pod specyficzne dalekowschodnie potrzeby.

Obraz
Kamil Kobeszko

Ostatnie C6 jakie pamiętamy pożegnaliśmy wraz z końcem roku 2012. Auto o którym teraz mówimy to pojazd zupełnie odmienny - nie jest pokazem możliwości koncernu, a jedynie dużym, luksusowym sedanem, skonstruowanym przy współpracy z chińską spółką Dongfeng. Auto jest innym opakowaniem dla lokalnego Dongfeng Fengshen A9 i z racji swoich rozmiarów konsekwentnie oznaczono go kolejną, szeregującą w gamie cyfrą.

Obraz

Auto ma ze swoim chińskim odpowiednikiem wspólną płytę podłogową (EMP2), która tutaj będzie miała aż 2,9 metra rozstawu osi, co pozwoli zbudować nadwozie o łącznej długości około 5 metrów. Nie znamy jeszcze dokładnych szczegółów, ale wiemy, że oba auta będą się różnić wnętrzem. C6 będzie zbudowane z charakterystycznych dla marki elementów, które jednak nie będą tak wyrafinowane jak C6 poprzedniej generacji projektowane we Francji.

Podobać się może jednak sporych rozmiarów ekran środkowej konsoli, czy w pełni elektroniczny zestaw wskaźników. To wszystko dopełniać będzie skórzana tapicerka i drewniane wykończenie. Na pewno nie zabraknie przestrzeni, zwłaszcza na nogi pasażerów tylnego rzędu siedzeń, co wynika ze specyficznych dalekowschodnich uwarunkowań.

Obraz

Do napędu służyć będzie benzynowa, turbodoładowana jednostka napędowa o mocy 204 KM i momencie obrotowym 280 Nm, zestawiona z automatyczną, sześciostopniową przekładnią.

Można spotkać się z informacjami, że C6 stanowi zapowiedź luksusowego modelu marki DS. My jednak uważamy, że to jedynie spekulacje i raczej nie nastawiamy się na dostępność nowego flagowca marki w Europie.

Obraz

Czy według Was takie auto miałoby szanse na europejskim rynku?

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa