Chińczycy zalewają Rosję. Potężne wzrosty marek z Państwa Środka

W 2023 r. w Rosji przybyło 489 salonów samochodowych. Nie do końca jest jednak, z czego się cieszyć. Jak przyznają sami Rosjanie, za wzrost odpowiedzialny jest rozwój chińskich marek motoryzacyjnych. Po tym, jak Moskwa postanowiła napaść na Ukrainę, tylko chińskie marki mogą oficjalnie rozwijać się w największym państwie świata.

Chińskie auta zyskują w Rosji popularność. Bo nie ma innychChińskie auta zyskują w Rosji popularność. Bo nie ma innych
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | omoda.ru
Tomasz Budzik

Zapewne wielu z was pamięta wypowiedzi Władimira Putina z 2022 r., który twierdził, że nakładane przez zachodni świat sankcje tylko wzmocnią rosyjską gospodarkę. W przypadku motoryzacji to twierdzenie okazało się błędne. Jak informuje serwis autostat.ru, na początku 2024 r. w Rosji funkcjonowało 3653 punktów dilerskich. To o 489 więcej niż rok wcześniej. Nie jest to jednak zasługa tamtejszego przemysłu. Za wzrost odpowiedzialne są marki samochodów z Chin.

Udział chińskich marek w rosyjskiej sieci dilerskiejj branży motoryzacyjnej wzrósł do 60,4 proc. Producenci z Państwa Środka mają w Rosji już 2207 oficjalnych przedstawicielstw. Rok wcześniej było ich 1053. I to jeszcze nie koniec, bo tamtejsze firmy mają ambitne plany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Škoda Scala i Kamiq - czy posłuchano głosu klientów?

Firma JAC Automobile ma dziś w Rosji 120 punktów dilerskich. Do końca 2024 r. ich liczba ma wzrosnąć o 40 kolejnych. Marka Omoda do końca 2023 r. stworzyła 180 salonów dilerskich. Do końca 2024 r. ich liczba ma wzrosnąć o 200. Jak informuje autostat.ru, większość chińskich marek samochodowych obecnych w Rosji chce rozwijać swoją sieć dilerską. I nie chodzi tu jedynie o duże miasta, ale także o te średnie, mające ok. 200 tys. mieszkańców.

Jak się okazuje, rosyjski przemysł motoryzacyjny nie był w stanie wypełnić pustki, jaka powstała po wycofaniu się z tego kraju wszystkich szanujących się firm z Europy, USA, Japonii czy Korei Południowej. Chętnie robią to jednak firmy z Chin. Co zapewne nie do końca odpowiada klientom.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯