Caterham wchodzi na rynek motocyklowy

Caterham to marka, której - z pewnością, nikt nie kojarzy z jednośladami. Entuzjaści czterech kółek znają brytyjską firmę z produkcji bardzo szybkich samochodów. Jednak, jak się okazało podczas tegorocznych targów EICMA w Mediolanie, Caterham spróbuje zaistnieć także na rynku motocykli.

Caterham wchodzi na rynek motocyklowy 1Caterham Brutus 750
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Dominika D.

Podczas mediolańskich targów Caterham zaprezentował trzy modele: Brutus 750, Classic E-bike oraz Carbon E-bike.

Pierwszy z nich - Brutus 750 jest określany przez producenta, jako "SUV wśród motocykli". Motocykl ma zatem poradzić sobie świetnie nie tylko na szosie, ale także w warunkach terenowych i na... śniegu. Caterham wskazuje, że przerobienie motocykla na skuter śnieżny może zająć najwyżej cztery godziny. Co więcej, Brutus 750 ma być wyposażony w automatyczną skrzynię biegów.

Classic E-Bike, to kolejna propozycja od Caterhama. To motocykl o napędzie elektrycznym, którego zasięg od 40 do 80 kilometrów ma pozwolić na komfortowe poruszanie się w warunkach miejskich. Jak informuje producent, do jazdy tym motocyklem nie będzie wymagane prawo jazdy kat. A.

Caterham wchodzi na rynek motocyklowy 2
Caterham Classic E-Bike © fot. materiały prasowe

Jeżeli chodzi o Carbon E-bike, to jak dotąd - o tym motocyklu wiemy najmniej. Jego rama ma być wykonana z włókna węglowego, a sercem maszyny ma być również silnik elektryczny.

Caterham wchodzi na rynek motocyklowy 3
Caterham Carbon E-Bike © fot. materiały prasowe

Już niebawem, Caterham ujawni dokładną specyfikację techniczną wszystkich modeli. Jak na razie, pojawia się pytanie, czy tego typu motocykle podbiją serca motocyklistów, bo choćby biorąc pod uwagę przeznaczenie modelu Brutus 750 - to, czy jesteśmy w stanie tak szybko uwierzyć, że istnieją motocykle uniwersalne?

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀