BMW X5 w opancerzonej wersji Protection VR6

BMW X5 w opancerzonej wersji Protection VR6

Nadwozie na pierwszy rzut oka nie różni się od seryjnego wydania.
Nadwozie na pierwszy rzut oka nie różni się od seryjnego wydania.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
28.08.2019 09:34, aktualizacja: 22.03.2023 18:16

Opancerzone SUV-y cieszą się coraz większym wzięciem. Nic więc dziwnego, że BMW także postanowiło uzupełnić ofertę o taki model. X5 Protection VR6 wytrzyma najróżniejsze ataki balistyczne, a przy tym jest całkiem szybkie jak na solidnie wzmocniony, ciężki samochód.

Jak sama nazwa wskazuje, opancerzone X5 zapewnia ochronę balistyczną na poziomie VR6, co oznacza, że powinno wytrzymać atak z użyciem 15 kg dynamitu, odpalonego w odległości nie bliższej niż 4 metry. Bez problemu zniesie też ostrzał z najpopularniejszej broni na świecie, jaką jest karabin AK-47. Wszystko to dzięki solidnym, stalowym panelom w drzwiach i podłodze, słupkach i dachu oraz aluminiowym wzmocnieniom w tylnej części nadwozia.

Oczywiście zastosowano tu także kuloodporne szyby o grubości 3 cm, które stanowią ochronę nie tylko przed pociskami, ale i np. wybuchem granatu ręcznego. BMW zadbało również o bak paliwa z automatycznym systemem gaśniczym oraz uszczelnieniem w razie przebicia. Podobnie wygląda kwestia opon, w które obuto 20-calowe felgi. Wzmocnione ścianki umożliwiają szybką jazdę nawet po całkowitej utracie powietrza.

W kokpicie znajdziemy panel pozwalający na sterowanie większością elementów systemu obrony. Za jego pomocą błyskawicznie zamkniemy szyby, zaryglujemy zamki, uruchomimy alarm, czy dodatkowe, ostrzegawcze oświetlenie. Istnieje też możliwość komunikowania się ze światem zewnętrznym przy pomocy systemu radiowego oraz wydawania komunikatów przez głośnik zamontowany na karoserii.

Obraz
© mat.prasowe

Co ważne, pod maską pracuje odpowiedni silnik, który nawet mimo dodatkowej masy wynikającej z opancerzenia zapewnia więcej niż dobre osiągi. 4,4-litrowy motor V8 generuje 530 KM mocy oraz 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w przyzwoite 5,9 sekundy i rozpędzać się do 210 km/h - idealna opcja dla poszukujących szybkiego i bardzo bezpiecznego samochodu.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)