BMW X1 w oficjalnej odsłonie

Do gamy modeli oferowanych przez niemieckiego producenta dołączył kolejny, czwarty już SUV. X1 jest najmniejszym pojazdem z "terenowymi" aspiracjami, jaki do tej pory zaprezentowało BMW. Pojazd powstał na płycie podłogowej serii 3 i jest krótszy, węższy i aż o 14 centymetrów niższy od X3.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Do gamy modeli oferowanych przez niemieckiego producenta dołączył kolejny, czwarty już SUV. X1 jest najmniejszym pojazdem z "terenowymi" aspiracjami, jaki do tej pory zaprezentowało BMW. Pojazd powstał na płycie podłogowej serii 3 i jest krótszy, węższy i aż o 14 centymetrów niższy od X3.

Optycznie wydaje się, że jest to pół-SUV, ale to dodaje mu trochę dynamiki. Auto będzie dostępne ze standardową paletą jednostek napędowych z czego modele z dwulitrowymi dieslami mogą również napędzać wyłącznie tylną oś.

Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie dla osób, które nie mają nikomu nic do udowodnienia, przecież i tak system kontroli trakcji pozostanie cały czas włączony, a X1 nie poradzi sobie w terenie. Dodatkowym argumentem, który przemawia za rozsądniejszym wariantem sDrive(napęd na tylną oś) są osiągi. Ciężko określić jak wielka będzie różnica w cenie, ale 143-konne X3 sDrive18d przyspiesza do setki w 9.6-sekundy, spala średnio 5.2-litra na sto kilometrów i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h. Jego odpowiednik z napędem na obie osie xDrive18d jest wolniejszy i ma nieco większy apetyt na paliwo(5.7-litra).

Ciężko przyczepić się do stylistyki, wygląd nowych modeli BMW, podobnie jak i Audi jest do przewidzenia. Bardzo podoba mi się natomiast wnętrze, deska rozdzielcza za sprawą długich i łagodnych łuków wydaje się miła dla oka. Z tyłu chyba najbardziej widać niewielkie rozmiary X1. Na kanapie siedzi się dość nisko, ale za to pasażerowie nie powinni narzekać na brak miejsca na wysokości głowy. Bagażnik o powierzchni tylko 420 litrów może zostać powiększony nawet do 1350 litrów.

Na naszym rynku auto zadebiutuje już niebawem, wtedy poznamy również jego cenę. Najtańsza wersja X3 xDrive20i kosztuje w chwili obecnej 146.800 złotych, stawiam na 127.900 za X1 sDrive18d. Samochód ma konkurować z Toyotą RAV-4, czy Hondą CRV.  Ja widzę go jednak jako świetną alternatywę dla małego rodzinnego kombi.

New BMW X1 SUV - Driving and Static Shots

Źródło: carscoop.blogspot.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów