BMW X1 wyjątkowo bezpieczny?

W testach zderzeniowych Euro NCAP model BMW X1 otrzymał najwyższą, pięciogwiazdkową notę. Uzyskał również jak dotąd najlepsze rezultaty w zakresie ochrony pieszego.

bmw x1
bmw x1
Michal Grygier

28.12.2009 | aktual.: 02.10.2022 19:41

W testach zderzeniowych Euro NCAP model BMW X1 otrzymał najwyższą, pięciogwiazdkową notę. Uzyskał również jak dotąd najlepsze rezultaty w zakresie ochrony pieszego.

Uzyskując najwyższy wynik w najbardziej liczących się testach zderzeniowych w Europie, model BMW X1 potwierdza wysoki poziom systemów bezpieczeństwa, które opracowano specjalnie dla potrzeb gamy modeli BMW X. Siły oddziałujące na pojazd zostają przekierowane wzdłuż specjalnie wytyczonych ścieżek rozproszenia impetu uderzenia i pochłonięte przez obszerne strefy kontrolowanego zgniotu.

Wnętrze BMW X1 oferuje przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. Kolejnym elementem wyposażenia standardowego są również napinacze i ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa dla przednich foteli oraz system ISOFIX, który służy do bezpieczniejszego mocowania fotelików dziecięcych na tylnej kanapie. Systemem bezpieczeństwa steruje centralny, elektroniczny układ, który po przeanalizowaniu rodzaju i siły uderzenia uruchamia poszczególne elementy systemu bezpieczeństwa pojazdu tak, by zapewnić optymalny stopień ochrony podróżnych.

Aby zoptymalizować poziom bezpieczeństwa aktywnego, model BMW X1 wyposażono w system stabilizacji toru jazdy DSC, który sprzężono z inteligentnym układem napędu na wszystkie koła BMW xDrive. Możliwość bardzo precyzyjnej regulacji systemu (m.in. asystent hamowania, asystent hamowania w zakręcie czy tryb dynamicznej kontroli trakcji DTC) zapewnia bezpieczne prowadzenie. W standardzie jest również funkcja ostrzegania o uszkodzeniu ogumienia, która odpowiednio wcześnie poinformuje kierowcę o spadku ciśnienia w danej oponie.

Model X1 otrzymał też szczególnie wysoką notę w zakresie ochrony dzieci. Oferuje wyjątkowo wysoki poziom bezpieczeństwa przy zastosowaniu fotelików przeznaczonych dzieci w wieku półtora roku i trzech lat. Pojazd otrzymał najwyższą możliwą notę za ochronę dziecka przewożonego w foteliku zamontowanym tyłem do kierunku jazdy podczas zderzenia czołowego i bocznego.

Obecnie w testach NCAP poświęca się bardzo wiele uwagi ochronie pieszego. Projekt zderzaków i pokrywy komory silnika uwzględnia powierzchnie odkształcalne, które łatwo poddają się naciskowi i tym samym zmniejszają ryzyko obrażeń u pieszych i rowerzystów. W potestowym raporcie szczególną uwagę poświęcono materiałowi, z którego wykonana została maska silnika, gdyż pozwala on (szczególnie u dzieci) wydatnie ograniczyć ryzyko urazów głowy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)