BMW twierdzi, że ma najlepsze diesle. Nie zamierza się z nich wycofywać

Od czasy afery dieselgate obserwujemy sukcesywny spadek zainteresowania silnikami wysokoprężnymi. Większość producentów powoli spycha takie jednostki na margines, zastępując je benzyniakami i hybrydami. Większość, ale nie BMW. Bawarska marka nie chce rezygnować z diesli.

M550d - najpotężniejszy diesel w historii samochodów BMW to silnik, za którym z pewnością będziemy tęsknić.M550d - najpotężniejszy diesel w historii samochodów BMW to silnik, za którym z pewnością będziemy tęsknić.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Odejście od silników na olej napędowy jest najbardziej zauważalne w koncernie Volkswagena. Nic dziwnego, skoro właśnie on odpowiada za aferę spalinową. Główny winowajca robi wszystko, by wybielić swój wizerunek. Rezygnuje z diesli i dynamicznie rozwija pojazdy z alternatywnymi źródłami napędu. Podobne plany, choć nieco mniej radykalne, przedstawia m.in. francuskie PSA i konkurencyjne Renault. Nadal jednak koniec diesla nie jest tak bliski, jak mogłoby się wydawać.

Fani "ropniaków" mają ostoję w postaci BMW, które to nie tylko nie zamierza wycofywać się z diesli, ale i chce je nadal rozwijać. Szef d.s. rozwoju koncernu z Monachium, Klaus Froehlich uważa, że silniki wysokoprężne mogą jeszcze długo współistnieć obok benzyniaków, hybryd i elektryków. W wywiadzie dla australijskiego magazynu GoAuto, Froehlich stwierdził, że: "BMW produkuje obecnie najlepsze diesle, które mogą pochwalić się także najniższą emisją spalin spośród wszystkich jednostek tego typu."

W związku z tym, mimo coraz mniej korzystnego wizerunku diesla na świecie, Bawarczycy nie zamierzają od niego odchodzić. Owszem, z czasem największe motory wysokoprężne odejdą pewnie do lamusa. Standardowe, czterocylindrowe silniki wydają się jednak niezagrożone. Jednostką, która umrze w pierwszej kolejności, będzie zapewne trzylitrowa, poczwórnie doładowana sześciocylindrówka znana m.in. z modelu M550d. Trudno będzie bowiem dostosować ją do coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin.

Pozostałe motory póki co wydają się być niezagrożone, przynajmniej w Europie, gdzie diesel zawsze cieszył się sporym wzięciem. Czy wobec tego BMW okaże się ostatnim ratunkiem dla silników wysokoprężnych? Być może. Na werdykt musimy jednak poczekać jeszcze co najmniej kilka lat.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀