BMW prezentuje kolorowy Head-Up Display (HUD)

Potrzeba matką wynalazku. Racja, ale gdy słowo "potrzeba" zamienimy na "wojna", zdanie nabierze jeszcze więcej sensu.

BMW-HUDBMW-HUD
Piotr Ślusarczyk

Potrzeba matką wynalazku. Racja, ale gdy słowo "potrzeba" zamienimy na "wojna", zdanie nabierze jeszcze więcej sensu.

Head-Up Display, czyli popularnego HUD-a, zawdzięczamy tak naprawdę konfliktom wojennym. Rozwiązanie wywodzi się z celownika kolimatorowego (fot. w galerii) i po raz pierwszy zastosowano je w 1958 roku. W skrócie miało umożliwić pilotom myśliwców odczytywanie niezbędnych informacji na szybie, wprost przed ich oczami (Head Up - z podniesioną głową).

To bardzo wygodne rozwiązanie pozwalało skupić uwagę na tym, co dzieje się na zewnątrz. W latach 70. HUD został został zaimplementowany w lotnictwie pasażerskim. Od 2004 roku dzięki BMW zaistniał także w samochodach osobowych na europejskim rynku, pojawiając się na liście opcji serii 5. Faktycznie jednak pierwszym autem z HUD-em był Oldsmobile Cutlass Supreme z 1988 r.

Rozwiązanie to jest nie tylko atrakcyjne, ale uważane za system bezpieczeństwa. Aby odczytać informacje z zegarów i/lub ekranu nawigacji, kierowca poświęca na to co najmniej sekundę. Ten czas wystarczy, aby przy prędkości zaledwie 50 km/h  przejechać 14 m. Dzięki HUD-owi nie ma tego problemu, bo kierowca cały czas patrzy na drogę. Dziś BMW prezentuje kolorowy Head-Up Display, który ma jeszcze lepiej prezentować informacje kierowcom. Będzie on dostępny także w nowym BMW serii 3 (F30).

Trzeba przyznać, że na zdjęciach wygląda naprawdę nieźle.

  • EOTech 512 (celownik kolimatorowy)
  • McDonnell Douglas F/A-18 Hornet
  • BMW-HUD
  • BMW-HUD
  • BMW-HUD
  • BMW-HUD
  • BMW-HUD
[1/7] EOTech 512 (celownik kolimatorowy) Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯