BMW M1 - oryginał za $250,000!

Widziałem go raz. Było to w Monachium podczas prezentacji tej marki. Auto było wspaniałe. BMW M1 - takie prawdziwe, oryginalne, a nie E30 z naklejkami i plastikami, bo takie też są. Od tamtej pory BMW nie stworzyło równie interesującego modelu. Od tamtej pory zbieram złotówkę, do złotówki i odkładam na to auto...

Obraz
Michal Grygier

Widziałem go raz. Było to w Monachium podczas prezentacji tej marki. Auto było wspaniałe. BMW M1 - takie prawdziwe, oryginalne, a nie E30 z naklejkami i plastikami, bo takie też są. Od tamtej pory BMW nie stworzyło równie interesującego modelu. Od tamtej pory zbieram złotówkę, do złotówki i odkładam na to auto...

W Internecie znaleźć można prawdopodobnie jedno z najbardziej rzadkich i niedostępnych samochodów na świecie. Przed chwilą sprawdzałem i na Mobile.de są 4 sztuki! Słownie - cztery! A ile jest Ferrari Enzo? Dokładnie 31 sztuk. Widzicie różnicę?

BMW wyprodukowało ten wyjątkowy model, z centralnie montowanych silnikiem (chyba jedyny taki przypadek w BMW?) w liczbie 451 egzemplarzy. Pomiędzy 1978, a 1981 roku. To konkretne auto, które widzicie na zdjęciach wyprodukowano w 1980 roku. Przejechało ledwie 26,999 mil, czyli coś około 40 000 kilometrów. Zapewne licznik nie był kręcony. Bo kręcić M1-kę to wstyd i szaleństwo.

Obraz

M1 powstało przy współpracy z Lamborghini, a za projekt stylistyki odpowiedzialny jest Giorgetto Guigiaro. Pod maską znajduje się 3,5 litrowy silnik o mocy 277 KM. Połączony jest z 5-biegową skrzynią manualną.

Jest tylko jeden problem. Wiecie jaki. Cena $250,000! Auto znajduje się w Scotts Valley, w Kalifornii.

W 1978 roku BMW M1 kosztowało 100 000 marek niemieckich, czyli jakieś $45,000. To się nazywa inwestycja.[block position="inside"]8865[/block]

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie