BMW 5 GT - dobra, ale co to jest?!
Najpierw był koncept. Teraz przyszła pora na wersję produkcyjną BMW 5 GT. Pierwsze wrażenia? Nic się nie zmieniło.
22.05.2009 | aktual.: 02.10.2022 17:33
Najpierw był koncept. Teraz przyszła pora na wersję produkcyjną BMW 5 GT. Pierwsze wrażenia? Nic się nie zmieniło.
Często bywa tak, że koncept jest znacznie odbiegający od wersji produkcyjnej. W tej sytuacji jest niemal identyczny. Ciężko o podpięcie tego modelu do jakiejkolwiek kategorii. Liftback? Sedan? SUV? Chyba najłatwiej powiedzieć - crossover.
Seria 5 GT opiera się o rozwiązania techniczne "zwykłej piątki". Nieco zmodyfikowano platformę. Długość się niemal nie zmieniła - prawie 5 metrów długości, 1,9 m szerokości i 1,56 m wysokości.
Pod maskę trafią na 100 proc. trzy jednostki. Może więcej. Będą to: dwa silniki benzynowe – trzylitrowa, rzędowa 6-ka biturbo o mocy 306 KM i V8-ka o pojemności 4,4 litra i mocy 408 KM. Dla fanów diesli BMW przeznaczy trzylitrowy turbodiesel o mocy 235 KM.
Oficjalna premiera pod koniec roku we Frankfurcie. Do salonów trafi zimą.
Macie jakieś pomysły na nazwę segmentu? Bo ja nie.