Bezkompromisowy – ZaWotec X-Bow Stufe 4 (2011)

Austriackim X-Bowem wyprodukowanym przez KTM od dłuższego czasu zajmuje się również austriacki tuner ZaWotec. Najnowsza wersja ZaWoteca może śmiało konkurować z Arielem Atomem przygotowanym przez Wimmera.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

W seryjnym KTM-ie pod kompozytowymi osłonami umieszczony jest 2-litrowy turbodoładowany silnik wyprodukowany przez koncern Volkswagen. Umieszczona w poprzek jednostka ma moc 220 KM przy 5900 obr./min. Dzięki niej 700-kilogramowy pojazd przyspiesza do 100 km/h w 5,30 s, a jego prędkość maksymalna to 217 km/h.

Mimo że X-Bow dysponuje co najmniej przyzwoitymi osiągami i bardzo dobrymi własnościami jezdnymi znajdują się osoby, które potrzebują czegoś więcej. Na zapotrzebowanie na jeszcze bardziej szalonego KTM odpowiada od dłuższego czasu austriacka firma ZaWotec.

W tej chwili dostępne są 4 wersje, wśród których Stage 4 jest najbardziej zaawansowaną pod względem zmian.

W Stage 4 motor ma zmienioną turbosprężarkę na BorgWarner K04, zamontowany nowy sportowy układ wydechowy ze 100-celowym reaktorem katalitycznym oraz zmienione filtry powietrza i elektronikę. Te wszystkie modyfikacje windują moc jednostki napędowej do 370 KM.

X-Bow Stage 4 ma też zmienioną skrzynię biegów. Zamiast seryjnej manualnej skrzynki w aucie instalowana jest ważąca zaledwie 49 kg 6-biegowa skrzynia sekwencyjna. W niższych poziomach zmian dostępna jest też skrzynka DSG.

Oprócz innej skrzyni w układzie napędowym pojawia się nowe, wytrzymalsze od fabrycznego sprzęgło oraz mechanizm różnicowy Drexler z blokadą.

W ofercie tunera od niedawna znajduje się regulowane zawieszenie firmy Bilstein. Na życzenie klienta ZaWotec może również uzbroić KTM-a w ABS.

ZaWotec nie podaje osiągów X-Bowa Stufe 4, ale jako punkt odniesienia do wyrobienia sobie zdania o możliwościach tego KTM-a niech będzie czas osiągnięty na Hockenheimringu w zeszłym roku podczas TunerGP wynoszący 1:09,021 min. Tyle że wtedy bolid był mniej zaawansowany pod względem przeróbek.

Obraz

Cenę można poznać kontaktując się z firmą tuningową.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: R4
  • Ustawienie: Centralnie, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka BorgWarner K04
  • Moc maksymalna: 370 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 186,49 KM/l (seryjny – 110,89 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, sekwencyjna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 305 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 262 mm
  • Koła przednie: 17”
  • Koła tylne: 18”

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 700 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,89 kg/KM (seryjny – 3,18 kg/KM)
  • Długość: 3670 mm
  • Szerokość: 1870 mm
  • Rozstaw osi: 2430 mmblock position=\inside7928/block

Źródło: ZaWotec

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯