Bentley Continental GT drugiej generacji oficjalnie przedstawiony!

Bentley tak jak powiedział, tak uczynił. Premiera internetowa miała odbyć się 7 września i właśnie dzisiaj poznaliśmy drugą generację Continentala GT. Luksusowa, mocna, szybka i... bardziej opływowa.

Bentley Continental GT drugiej generacji oficjalnie przedstawiony!
Michal Grygier

Bentley tak jak powiedział, tak uczynił. Premiera internetowa miała odbyć się 7 września i właśnie dzisiaj poznaliśmy drugą generację Continentala GT. Luksusowa, mocna, szybka i... bardziej opływowa.

Brytyjska marka opublikowała praktycznie wszystkie informacje techniczne oraz pokaźną ilość fotografii Continentala GT 2011. Pierwsza generacja powstała w 2003 roku i od razu zyskała wielu wielbicieli, a co ważniejsze, także klientów. Nawet w naszym kraju po drogach jeździ ich sporo. Zmian stylistycznych jest bardzo dużo, choć na pierwszy rzut oka na to nie wygląda. Inny jest zarówno przód, bok jak i tył nadwozia. Przednie reflektory wykonane w technologii LED są teraz nieco mniejsze niż u poprzednika, a zderzak z większymi wlotami powietrza, grill oraz maska bardziej opływowe. Delikatnie także przeprojektowano tylne błotniki oraz sam tył, który otrzymał nowe światła (a jakże, również w technologii LED).

Wnętrze? Wrażenie podobne. Niby bez zmian, a jednak. Stylistyka pozostała w duchu poprzednika, jednak odświeżono deskę rozdzielczą, pojawił się także 8-calowy wyświetlacz, na nowo zaprojektowane fotele i system audio.

Jakieś zmiany pod maską? Owszem. 12-cylindrowa jednostka napędowa z twin-turbo o pojemności 6-litów osiąga teraz 575 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej Quickshift z możliwością zmiany przełożeń za pomocą łopatek. Dzięki technologii FlexFuel, Continental GT może poruszać się zarówno na benzynie, jak i bioetanolu E85. Osiągi wielce nie uległy zmianie - pierwsza setka pojawia się po 4,6 sekundy, a maksymalnie możemy się rozpędzić do 320 km/h. Napęd przenoszony będzie, podobnie jak w poprzedniku, na wszystkie cztery koła. Różnicą będzie podział momentu obrotowego pomiędzy osiami - wcześniej było to 50:50, teraz będzie 40:60 (przód-tył).

Validity: No Restriction
Validity: No Restriction

Nowy silnik pod koniec 2011 roku!

Zamiast wysłużonej W12-ki pod maskę Bentley'a trafi nowy, widlasty, 8-cylindrowy silnik, który według zapewnień producenta zużywać ma o 40 procent mniej paliwa! Równie istotna będzie również  emisja CO2 do atmosfery. Jego moc nie jest jeszcze znana, ale z pewnością będzie porównywalna do obecnego silnika. W końcu, Bentley to sportowe wrażenia połączone z komfortem najwyższej próby...[block position="inside"]8715[/block]

Źródło artykułu:WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)